View Full Version : Sysex dump naar PC?
telecastermaster
4 oktober 2010, 13:31
TC electronics raadt MIDI-OX aan voor het maken van sysex dumps op de PC?
http://www.midiox.com/
Heeft er iemand ervaring hiermee? Ik ben vooral benieuwd of het ingewikkeld is (Ben niet erg handig met computers en midi). .
ruezzz
6 oktober 2010, 22:53
Niet zozeer met dat programma, wel met soortgelijke progs voor de Mac.
Stelt niet veel voor: gewoon een kwestie van data ontvangen of verzenden en vervolgens ergens opslaan. Vaak zit er wel een readme-file bij met uitleg (of een help functie).
Rinze
6 oktober 2010, 23:27
Meestal kan het apparaat ook een dump doen, als je maar midi-verbinding hebt. Ik heb zelf een G-Major, daarvoor zijn ook weer een paar gratis editors op te downloaden die ook dumps kunnen uitvoeren. Wat voor apparaat gaat het om?
Midi-Ox is een hulpprogramma wat ik wel eens uitgeprobeerd heb (net als Midi-Yoke), kan me dr niet veel van herinneren. Als de midi-verbinding goed is ingesteld (en pc en apparaat elkaar "zien") zal het vast niet moeilijk zijn.
Dutch
8 oktober 2010, 16:10
Midi-Ox is veel veelzijdiger, maar voor het maken van sysex dumps is SendSX voldoende. En veel simpeler te begrijpen. Installeren, juiste poorten aangeven en de dump sturen. Venstertje opslaan als.