2e rocker
2 december 2011, 21:48
Eigenlijk zouden ze gewoon een Pup deel op dit forum moeten maken, maar goed
Ik speel dus op een Jackson Dinky Pro 2
Specs:
Model: Elektrische gitaar
Body: Elzen
Hals: Esdoorn (Geschroefd)
Fretten: 24 Jumbo
Toets: Palissander
Inleg: Sharkfin
Halselement: Seymour Duncan® STK1 Single coil
Middenelement: Seymour Duncan® STK1 Single coil
Brugelement: Seymour Duncan® TB4 Humbucker
Schakelaar: 5-Standenschakelaar
Toonregeling: 1 tone, 1 volume
Mechanieken: Die-cast
Brug: Floyd Rose Licensed Jackson.
Nu is mijn probleem, het kille (geen levende tone) en brokkelige van de pups. Met brokkelig bedoel ik dat ik als ik met mijn (vader's) effectpedaaltje (HT-dual) een lichte overdrive maak, ik het idee heb dat er een fuzz staat ingeschakeld voor alleen het hoog.
Daarna heeft mijn vader zijn Gibson LP Standard ingeplugd en hebben we A/B vergeleken. Zijn tone was veel warmer, levendiger en strakker. In de Gibson zitten T-Top's.
Het geluid dat ik zoek:
http://www.youtube.com/watch?v=pUGaQU0yTPA
en ja, het zijn de vingers, de amp, de studio en blablablabla, MAAR ook de elementen en daar begin ik.
Ik moet trouwens nog een nieuwe versterker kopen, maar dat doe ik na de nieuwe elementen.
Ik speel dus op een Jackson Dinky Pro 2
Specs:
Model: Elektrische gitaar
Body: Elzen
Hals: Esdoorn (Geschroefd)
Fretten: 24 Jumbo
Toets: Palissander
Inleg: Sharkfin
Halselement: Seymour Duncan® STK1 Single coil
Middenelement: Seymour Duncan® STK1 Single coil
Brugelement: Seymour Duncan® TB4 Humbucker
Schakelaar: 5-Standenschakelaar
Toonregeling: 1 tone, 1 volume
Mechanieken: Die-cast
Brug: Floyd Rose Licensed Jackson.
Nu is mijn probleem, het kille (geen levende tone) en brokkelige van de pups. Met brokkelig bedoel ik dat ik als ik met mijn (vader's) effectpedaaltje (HT-dual) een lichte overdrive maak, ik het idee heb dat er een fuzz staat ingeschakeld voor alleen het hoog.
Daarna heeft mijn vader zijn Gibson LP Standard ingeplugd en hebben we A/B vergeleken. Zijn tone was veel warmer, levendiger en strakker. In de Gibson zitten T-Top's.
Het geluid dat ik zoek:
http://www.youtube.com/watch?v=pUGaQU0yTPA
en ja, het zijn de vingers, de amp, de studio en blablablabla, MAAR ook de elementen en daar begin ik.
Ik moet trouwens nog een nieuwe versterker kopen, maar dat doe ik na de nieuwe elementen.