PDA

View Full Version : Boss Katana Gen 3



freesoul
30 mei 2024, 20:26
Is er al iemand die een ervaring heeft met de nieuwste Boss Katana 3.
Ik overweeg toch om die aan te schaffen of is die derde generatie niet erg de moeite.

Da Vinci
31 mei 2024, 11:46
Ik heb, even afgezien van mijn Waza Air want dat is toch niet vergelijkbaar met een versterker, helemaal geen ervaring met de Katana. Maar wat ik lees worden de bejubeld en zijn er mensen die het helemaal niks vinden. Wat natuurlijk voor alle gear opgaat maar voor modeling nog net wat extremer.

Ik kan dus ook de varianten niet vergelijken, maar is het jou idee om van een oudere te gaan upgraden of wordt dit jouw eerste Katana?

Uiteindelijk zal het toch een kwestie van zelf ervaren of het voor jou werkt zijn...

Fobo
31 mei 2024, 14:31
Ik weet niet of je bij jezelf al had bedacht welke mogelijkheden - geluiden, effecten, schakelingen en dergelijke - je zoekt in een (in dit geval) combo, en je jezelf vervolgens hebt afgevraagd of al de beschikbare mogelijkheden in de Kantana III wel aan jou zijn besteed.
Bax geeft aan dat ze deze Boss voor de beginner - ik weet niet waar jij jezelf onder schaart - mogelijk zelfs wat te veel van het goede vinden. Voor de prijs hoef je het daarentegen dan weer niet te laten.
Aansluitend aan wat Da Vinci zegt: ga het zelf proberen, luister goed, ga er een poosje mee freubelen, en maak je eigen afwegingen.

freesoul
31 mei 2024, 16:35
Ik heb, even afgezien van mijn Waza Air want dat is toch niet vergelijkbaar met een versterker, helemaal geen ervaring met de Katana. Maar wat ik lees worden de bejubeld en zijn er mensen die het helemaal niks vinden. Wat natuurlijk voor alle gear opgaat maar voor modeling nog net wat extremer.

Ik kan dus ook de varianten niet vergelijken, maar is het jou idee om van een oudere te gaan upgraden of wordt dit jouw eerste Katana?

Uiteindelijk zal het toch een kwestie van zelf ervaren of het voor jou werkt zijn...

Het is mijn eerste katana, Ik had (ik heb die recent van de hand gedaan) een Cort RM15 of zoiets, maar ik kreeg nooit het geluid dat ik wilde.

Ik hou eigenlijk van een ruime versterker die de sound van Sonic youth tot nirvana tot Savages aan kan.

duckman
1 juni 2024, 05:20
ok, geen ervaring met gen 3, maar ik heb een gen2 head. Vond de stock speaker in de combo's minder, heb nu een fender 1x12 met een Jensen speaker)
Heb destijds ook gekeken naar de Artist serie, maar vond de prijs vs de extra functies het niet waard.

Ik vind dit echt een top versterker, zelfs voor thuis is de head met ingebouwde 5" speaker tof. Sluit je hem aan op een externe speaker kast kan hij tot 100W, maar je kunt hem ook terug draaien naar silent voor headphones of 0.5W of 50W. Van de week evne thuis opegegooid en een dB meter gebruikt, maar met 111 dB op 100W/master op 5 was het erg luid. Luider dan ik ooit op podium heb gebruikt. De amps zijn geen directe kopieeen, maar je heb een beetje van fender clean/crunch, marshall crunch/lead tot modern highgain lead. Amp is simpel te bedienen zonder app, maar de mogelijkheid is er. FX zijn goed tot zeer goed, typisch Boss.
Wel raad ik aan om ook de footswitch te kopen (GA-FC).

Voor gen 3 is het grote verschil het pushed kanaal en de bloom setting. Niet iets voor mij om te upgraden.

Ik heb er veel plezier van en als deze om wat voor reden zou verdwijnen, kocht ik er meteen weer een.
Denk dat je wel van Sonic Youth, Nirvana en meer sounds er uit kan halen.
Uiteraard zelf uitproberen!!

Kim Wilson
1 juni 2024, 08:43
Ik heb de Katana II 50 en de head (via in-ear in bandverband) mogen proberen. En ze bieden ontzettend veel versterker voor het geld. Goeie geluiden, veel mogelijkheden, ik denk op dit moment veruit de beste in hun klasse. Het enige minpuntje is dat ze standaard met heel veel hoog en midhoog staan afgesteld. Ze klinken erg schel. Ik denk dat dat via de software wel wat temmen is, maar dat was on the fly niet heel handig aan te passen. De driebands eq was niet toereikend.

Al met al zou ik hem wel aanraden. Ook de MKII klinkt al heel goed, en de 50 combo staat nu bij Bax voor €239. Echt een koopje!

roger
3 juni 2024, 08:40
Ik heb er een gehad, maar kon er niet aan wennen... idd veel hoog en schel, je kunt met de software wel wat aanpassen maar ik kreeg t nooit helemaal lekker. Heb m geruild voor een Catalyst en die klinkt in mijn oren een stuk aangenamer.

duckman
3 juni 2024, 17:26
ik denk dat dit vooral de speaker is. daarom heb ik de head gekocht. De artist heeft een betere speaker, maar is dan ook duurder.


Ik heb er een gehad, maar kon er niet aan wennen... idd veel hoog en schel, je kunt met de software wel wat aanpassen maar ik kreeg t nooit helemaal lekker. Heb m geruild voor een Catalyst en die klinkt in mijn oren een stuk aangenamer.

Kim Wilson
3 juni 2024, 21:48
Ik vond ook de head via in-ear nog steeds schel en met veel hoog. Dus het lijkt een karaktereigenschap.

duckman
6 juni 2024, 17:35
Dat is niet mijn ervaring.
Misschien is het opgelost met een FW update of heb ik een later model.

Hieronder een soundclip opgenomen rechtstreeks van de HP/REC out. Amp op clean, alle toonregeling op 12 uur, geen fX (opnames ook nul processing). voor drive gebruik ik een boss JB2 ook tone op 12 uur. gitaar brug HB (SD JB) met toonregeling open.

https://drive.google.com/file/d/1vD6-ZlKMCvwLJYMdSPVFEjvcCtRVXWm4/view?usp=sharing



Ik vond ook de head via in-ear nog steeds schel en met veel hoog. Dus het lijkt een karaktereigenschap.