PDA

View Full Version : post foto's van jullie (zelfgemaakte) Pedalboards



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 [24] 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49

G.G.
2 september 2008, 18:45
Niet(s) zelfgemaakt, gewoon gevuld! :D :

http://i49.photobucket.com/albums/f298/RickGretsch/CMW%20enzo/100_3620.jpg

Alle pedaaltjes draadloos op elkaar aangesloten? Mooi, dat doorzichtige klitteband.

rickert
2 september 2008, 18:46
Interne CMWmodded kabelconverters en voedingen!

B_2_the_a
2 september 2008, 19:10
ey m'n ouwe phaser!!!

Chris Winsemius
2 september 2008, 19:19
ey m'n ouwe phaser!!!

Klopt! en links nog 'n stukje oude jap Boss CE-2

Harm
2 september 2008, 19:48
Chris doet het gewoon even compleet wireless.... :D

Harm

Chris Winsemius
3 september 2008, 15:05
Vraag Ricktekent maar even naar mijn onzichtbare PichedHarmonicsGenerator™ pedaal! :D

Ff serieus: moest even wat pedaaltjes "neerzetten" en deze paste toevallig in dat kartonnen traytje. Hoewel ik hoofdzakelijk gitaartje-kabeltje-amp vetnje ben moet er ook maar eens 'n tof/hopelijk compact pedalboardje komen als ik weet wat er standaard op moet zitten...

Iig.:
- Tuner
- Wah
- 1 of 2 Phasers
- Overdrive en/of Distortion
- Booster
- Delay
- misschien 'n switch-box voor het schakelen van amps en/of de effekten/kanalen daar in

Il_Falco
3 september 2008, 15:40
Hoewel ik hoofdzakelijk gitaartje-kabeltje-amp vetnje ben moet er ook maar eens 'n tof/hopelijk compact pedalboardje komen als ik weet wat er standaard op moet zitten...

Iig.:
- Tuner
- Wah
- 1 of 2 Phasers
- Overdrive en/of Distortion
- Booster
- Delay
- misschien 'n switch-box voor het schakelen van amps en/of de effekten/kanalen daar in


echt compact lijkt me dat niet te worden ;)

Il_Falco
3 september 2008, 15:41
Mijn pedaalboard

http://img84.imageshack.us/img84/4219/cimg0733ja1.jpg

http://img403.imageshack.us/img403/747/cimg0734tg5.jpg

Pedalen op mijn pedaalboard ( Ik ben een beetje pedalen gek )
Dit is ook de volgorde hoe ik de pedalen heb aangesloten

Korg - DT-10 ( Tunner )
Masotti – Blackbox ( Buffer )
Indy Guitarist Effects – Plexi Drive
Dirk Hendrik - R.Nijboer Hotter Rod ( overdrive met 12AX7 tube )
Fulltone – Fulldrive2 Mosfet
Fulltone - Fat-Boost
Retro-Sonic – Boost
Ibanez - CS-9 Stereo Chrorus ( bj 1983 )
Maxon - AD-9 Analoge Delay
EBS - DynaVerb
Morley - pro series II ( distortion, wah, volume )
Yamaha - NE-1 ( EQ )
Morley - Tripler

Burkey Fatliner Six en een Visual Sound One Spot ( stroom voorziening )


Losse pedalen…

http://img247.imageshack.us/img247/4528/cimg0735pp1.jpg

Ibanez - TS808 ( aangepast door Dirk hendrik, Hij heeft nu een meer open geluid. )
Voodoo Lab - Sparkle Drive
Morley - little alligator
Carl Martin - Red Repeat
Carl martin – Classic Chorus
Electro-harmonix – HolyGrail
Boss LS-s Line Selector
Custom Audio Electronics – Booster/Line Driver
Marshall EH-1 Echohead
Mesa Boogie V-Twin ( Staat niet op foto )

Heeft de maxon de voorkeur op de echohead? kan je vertellen over de verschillen tussen de twee?

TimmU
3 september 2008, 15:48
- misschien 'n switch-box voor het schakelen van amps en/of de effekten/kanalen daar in
http://www.voodoolab.com/ampselector.htm zou dat niet wat voor je zijn?

Kun je ook mooi vergelijken!

Chris Winsemius
3 september 2008, 16:06
Ik ga eerst maar eens bepalen welke pedalen ik echt en regelmatig wil gebruiken en/of nodig heb. Liefst dat alles in iets past ter grootte van zo'n standaard alu-koffer. Misschien ook zelf nog wat pedalen maken (ivm. de gewenste sound, mogelijkheden, opties en/of functies).

Voor het vergelijken van amps kan gewoon de kabel in 'n andere amp gestoken worden (dus ip. geen extra relais, aansluitingen, bedrading, printbanen, etc.) er tussen wat imho. belangrijk is.

1 of ander preset/schakelsysteem zou ook tof zijn voor de effekten zelf.

Allemaal opties, mogelijkheden, eerst maar eens kijken wat ik echt nodig heb.

peter_heijnen
3 september 2008, 16:15
eerst maar eens kijken wat ik echt nodig heb.
Ik vind het nog steeds moeilijk kiezen zo nu en dan...
http://i534.photobucket.com/albums/ee346/peter_heijnen/zooi.jpg

Rik van der Meulen
3 september 2008, 16:43
Wat een chaos! :P

Swan
3 september 2008, 17:09
hoe zijn die nieuwe Digitech pedalen?

peter_heijnen
3 september 2008, 17:30
Mooi he, chaos! :) Eens in de zoveel tijd gooi ik de doos leeg en ga ik alles weer eens rustig beluisteren.

Ik ben wel blij met de digitechs maar dan vooral mbt flexibiliteit en tb, verder is het nogal aan de nette kant wat er zo allemaal uitkomt.

Henri H
3 september 2008, 18:18
Moet ik je nog een keertje voordoen hoe je een konijntje moet maken met de schaduw van je handen? ;)

Henri K
3 september 2008, 18:24
@ Il_Falco...
Waarom ik voor de Maxon AD9 kies, is de eenvoud van het pedaal. Gewoon drie knopen Level, Repeat, delay time, en verder niks.
De Marshall Echohead heeft voor mij te veel functies waardoor je maar aan de knoppen blijft draaien opzoek naar die delay.
1 Hifi, 2 Analogue, 3 TapeEcho, 4 Multitap, 5 Reverse, 6 ModFilter.
En morgen zoek je weer een ander delay die toch een op dat moment toch weer beter klinkt.
Het is niet dat de echohead een slecht pedaal is , hij klinkt ook gewoon super. Maar gewoon teveel functies.
Ik heb ook nog een Carl Martin -Red Repeat, dat is ook top pedaal, klinkt ook supergoed, het is alleen jammer dat hij zo groot is, in dezelfde ruimte die de Red Repeat nodig is kun je ook bijvoorbeeld 2 Ibanez pedaaltje plaatsen.

Henri k.

guitargeek3
3 september 2008, 18:31
Mijn pedaalboard

http://img84.imageshack.us/img84/4219/cimg0733ja1.jpg



Zie ik daar mijn Hotter Rod (Nijboertje).
Bevalt ie nog steeds goed?

Henri K
3 september 2008, 18:43
@ guitargeek3
Kan maar zo dat hij van jou geweest is, Ik weet niet meer van wie ik hem gekocht heb. ergens in januari of februari.
En hij bevald nog steeds super, zeker een blijvertje.

Il_Falco
3 september 2008, 18:54
@ Il_Falco...
Waarom ik voor de Maxon AD9 kies, is de eenvoud van het pedaal. Gewoon drie knopen Level, Repeat, delay time, en verder niks.
De Marshall Echohead heeft voor mij te veel functies waardoor je maar aan de knoppen blijft draaien opzoek naar die delay.
1 Hifi, 2 Analogue, 3 TapeEcho, 4 Multitap, 5 Reverse, 6 ModFilter.
En morgen zoek je weer een ander delay die toch een op dat moment toch weer beter klinkt.
Het is niet dat de echohead een slecht pedaal is , hij klinkt ook gewoon super. Maar gewoon teveel functies.
Ik heb ook nog een Carl Martin -Red Repeat, dat is ook top pedaal, klinkt ook supergoed, het is alleen jammer dat hij zo groot is, in dezelfde ruimte die de Red Repeat nodig is kun je ook bijvoorbeeld 2 Ibanez pedaaltje plaatsen.

Henri k.

bedankt voor de uitleg :)
Je hebt wel gelijk. In mijn setup is veelzijdigheid een must, dus ik zal hem eerstdaags bestellen via thomann. een vraagje daarover: als je aanvinkt dat je betaald bij ontvangst, heb je dan nog extra kosten?

Chris Winsemius
3 september 2008, 21:04
@ Il_Falco...
Waarom ik voor de Maxon AD9 kies, is de eenvoud van het pedaal. Gewoon drie knopen Level, Repeat, delay time, en verder niks.
De Marshall Echohead heeft voor mij te veel functies waardoor je maar aan de knoppen blijft draaien opzoek naar die delay.
1 Hifi, 2 Analogue, 3 TapeEcho, 4 Multitap, 5 Reverse, 6 ModFilter.
En morgen zoek je weer een ander delay die toch een op dat moment toch weer beter klinkt.
Het is niet dat de echohead een slecht pedaal is , hij klinkt ook gewoon super. Maar gewoon teveel functies.
Ik heb ook nog een Carl Martin -Red Repeat, dat is ook top pedaal, klinkt ook supergoed, het is alleen jammer dat hij zo groot is, in dezelfde ruimte die de Red Repeat nodig is kun je ook bijvoorbeeld 2 Ibanez pedaaltje plaatsen.

Henri k.

Hoi Henri

Ben ook 'n liefhebber van niet te veel knoppen op 'n pedaal maar even het volgende: zit er 'n "spill" functie op die Marshall echohead (laatste delays nog hoorbaar na uitschakelen pedaal) en zijn de analoog/tape-echo modi ok?

alvast bedankt!

Il_Falco
3 september 2008, 21:18
Er zit een spil op die Marshall ;)

Henri K
3 september 2008, 22:11
@ Chris Winsemius...
Ik weet het niet zeker, kan hem op het moment niet uit testen. maar volgens mij zit er geen spill functie op.
Hij is namelijk true bypass, en vogens mij als je hem uit trapt is hij in een keer stil.
Morgen zal ik het even testen. en dan hoor je het nog wel.
de analoog en de tape-echo vond ik wel goed klinken, maar eerlijk gezegt haalt hij het niet bij de AD9 of de Red Repeat.
Ik denk dat de echohead meer een studio pedaal is, hij klinkt te netjes. en hij is wat killer qau sound.
De Maxon AD9 en de Red Repeat klinken gewoon wat warmer en iets rauwer meer Vintage ( meer Live ), En dat vind ik zelf wat lekkerde klinken.

Chris Winsemius
3 september 2008, 22:52
Hoi Henri

Vond dit op de Marshall site:
http://www.marshallamps.com/product.asp?productCode=EH-1&pageType=SPECS

Andere output dus... Indien mogelijk: ben wel benieuwd hoe jij vindt dat dat werkt (bij dit pedaal); delay-effekt uitzetten en dan nog de laatste delays kunnen horen. 't Lijkt mij iig. 'n toffe optie/mogelijkheid.

bvD!!!

Chris

Henri H
4 september 2008, 09:50
bedankt voor de uitleg :)
Je hebt wel gelijk. In mijn setup is veelzijdigheid een must, dus ik zal hem eerstdaags bestellen via thomann. een vraagje daarover: als je aanvinkt dat je betaald bij ontvangst, heb je dan nog extra kosten?
http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=1736928&postcount=47
Onder rembours komen er nog meer kosten bij volgens mij....?

imlikeajungle
4 september 2008, 10:26
Ik gebruik de spill-functie op mijn DD20 constant: superhandig!

Chris Winsemius
4 september 2008, 13:36
Ik gebruik de spill-functie op mijn DD20 constant: superhandig!

Ok!

@all:
Nog meer mensen ervaring met delays + spill-functie hier?
(In dit geval kan het natuurlijk niet TB zijn maar... whatever! :D )

Henri K
4 september 2008, 18:46
@ Chris Winsemius...
Ik heb het even voor je uitgeprobeerd. en het is inderdaad waar wat er op de Marshall site staat. ( Ik had het zelf nog nooit geprobeerd )
Out 1/ Left, is true bypas, Dus padaal uit trappen en stil.
Out 2/ Right, is een spill functie, als je het pedaal uit trapt gaat de delay door.

Chris Winsemius
4 september 2008, 19:25
Henri: hartelijk dank voor al je moeite!
Echohead staat nu op m'n fx-GAS-lijst :)

Maar... andere suggesties voor delays met spill-functie zijn ook/nog van harte welkom!

MarkV
4 september 2008, 19:38
Henri: hartelijk dank voor al je moeite!
Echohead staat nu op m'n fx-GAS-lijst :)

Maar... andere suggesties voor delays met spill-functie zijn ook/nog van harte welkom!

Ik heb ze nooit geprobeerd, maar ik dacht dat de Nova Delay van TC electronics ook een spill functie had. Daarnaast is er dacht ik een spill-over mod voor de ouwe vertrouwde Boss DM-2 (analoge delay).

Henri H
4 september 2008, 21:54
Is een midi multi-effect zoals b.v. een Replifex niks voor je?
Weinig toonzuig...
Moet je nog wel wat verzinnen voor je "OD-GAS" :D

The_Darkness
4 september 2008, 22:14
tc-electronics nova delay heeft een spill over functie

Chris Winsemius
4 september 2008, 22:43
Test v/d Nova Delay had ik gezien; idd. spil-over-functie maar....

wil het liefst zo eenvoudig mogelijke pedalen gebruiken zonder al te veel displays, toeters en bellen, usb-aansluitingen, etc. ;)

... wat kost die Nova-Delay trouwens? :)

OT: 'n vriend had mbv. 'n standaard bouwmarkt alu-koffer 'n fx-board gebouwd en ik zal dit binnenkort eens bekijken. Waarschijnlijk ook 'n goed idee voor m'n eigen board. Er is dan ook gelijk ruimte voor kabels/etc. dus lekker compact en snel mee te nemen.

Sinner
5 september 2008, 11:27
Misschien moet je dan de Line6 echopark proberen. Heeft ook een spill-over (heet hierop trails) die je aan of uit kunt zetten. Heeft gewoon een paar draaiknoppen en een heel accurate tap-functie.

Ik heb deze en ook de Nova-Delay en beide zijn goed!

Mitch
5 september 2008, 16:13
Als ik Chris zijn eisen en smaak een beetje ken wordt -ie niet warm van een Echo Park. Gevoelig voor bijgeluiden, erg platte delay, dry sound iets aangetast....da's niks voor een purist als Chris.

Nocki
5 september 2008, 16:14
Ik hoop binnenkort ook mn pedalboard klaar te hebben.

Ik heb nu een kleine showmaster case, Korg pitchblack tuner, Crybaby, Zakk Wylde od.
Ik hoop nog een BYOC Shredder, BYOC Overdrive en een BYOC Mous(rat) te krijgen en dan kan ik lekker verder bouwen... ik kan niet wachten...

peter_heijnen
5 september 2008, 16:26
Maar... andere suggesties voor delays met spill-functie zijn ook/nog van harte welkom!
Nieuwe hardwire/digitech serie. Je kunt daarop kiezen of je wel of geen spillover wilt. Zonder spill is ie wel tb, en met spill is ie dat niet. Verder incl taptempo, én loopfunctie voor gefreak. :)

Feedback zou ze moeten hebben.

G.G.
5 september 2008, 19:13
Ik hoop nog een BYOC Shredder, BYOC Overdrive en een BYOC Mous(rat) te krijgen en dan kan ik lekker verder bouwen... ik kan niet wachten...

Kijk ook eens naar het TS bouwpakket van musikding.de Ik heb ze allebij en moet zeggen dat de musikding variant om de een of andere reden lekkerder klinkt (strat en madamp buizenversterker). Leuke bijzaak: die van musikding kost de helft van de BYOC

Chris Winsemius
5 september 2008, 20:03
Nieuwe hardwire/digitech serie. Je kunt daarop kiezen of je wel of geen spillover wilt. Zonder spill is ie wel tb, en met spill is ie dat niet. Verder incl taptempo, én loopfunctie voor gefreak. :)

Feedback zou ze moeten hebben.

Thanks!!!
Ik ga volgende week even bij de frietbak langs :)

Nielsje
5 september 2008, 20:09
Eerlijk gezegd ben ik bang dat Chris alleen blij gaat worden van een memoryman deluxe. Dé delay.

Joey Handsome
5 september 2008, 20:41
Eerlijk gezegd ben ik bang dat Chris alleen blij gaat worden van een memoryman deluxe. Dé delay.

Godverdomme, en of het waar is. Ik heb nog NOOIT een delay gehoord die zoeter klonk dan een goede oude of nieuwe MMDLX. Dat gemekker om tap tempo, nergens voor nodig.

Nocki
5 september 2008, 21:35
Kijk ook eens naar het TS bouwpakket van musikding.de Ik heb ze allebij en moet zeggen dat de musikding variant om de een of andere reden lekkerder klinkt (strat en madamp buizenversterker). Leuke bijzaak: die van musikding kost de helft van de BYOC

Bedankt voor de tip. ook die delay is misschien een goed idee!

Chris Winsemius
5 september 2008, 21:56
Eerlijk gezegd ben ik bang dat Chris alleen blij gaat worden van een memoryman deluxe. Dé delay.

Heeft Tristan die ook?

Joey Handsome
5 september 2008, 21:57
Heeft Tristan die ook?

Ja. 1234567890

Chris Winsemius
5 september 2008, 22:24
Als ik Chris zijn eisen en smaak een beetje ken wordt -ie niet warm van een Echo Park. Gevoelig voor bijgeluiden, erg platte delay, dry sound iets aangetast....da's niks voor een purist als Chris.

Ok, je kent m'n smaak 'n beetje en de te gebruiken amps ;)
Welke delays zou ik echt moeten proberen?
Als spill- en tap-functies alleen bij " minder klinkende pendalen" voorkomen dan laat ik die eis maar varen.

bvD!!!

Bernd Veenema
5 september 2008, 23:01
Hier nog 2 pedalen met spillfunctie:

- Subdecay EchoBox
- Malekko Heavy Industries Echo 300/600

Twee toppedalen als ik de verhalen mag geloven. Beide schakelbaar tussen TB/Spill. Malekko is vrij compact en klinkt supervet. Bekijk anders even de Proguitarshop-filmpjes van beide pedalen.

peter_heijnen
6 september 2008, 00:33
Hahaha het blijft toch echt lachen met die pedalen, ik heb vanavond een byoc pingpong delay afgebouwd en die klinkt helemaal het einde. Geen spillfunctie en geen modulatie maar wel lekker compact en naar keuze standje echo of standje ping pong met twee afzonderlijke delaytaps -met gezamenlijke feedback en level regeling-. (En btw, hij kan ook op 18v... :))

Nocki
6 september 2008, 07:50
Leuk om te horen Peter... Het blijft gewoon geweldig om je eigen pedaal te bouwen! heb je er al foto's van?

peter_heijnen
6 september 2008, 09:04
Leuk om te horen Peter... Het blijft gewoon geweldig om je eigen pedaal te bouwen! heb je er al foto's van?
Als voor het allereerst de stroom eropgaat en hij het dan ook echt doet, dat voelt steeds weer als een klein wonder, toch? :)

No guts no glory:
http://i534.photobucket.com/albums/ee346/peter_heijnen/pingpongguts.jpg
Groeiende verzameling:
http://i534.photobucket.com/albums/ee346/peter_heijnen/byocs.jpg
Bovenste rij vlnr: nocki filter, nocki the rat, nocki the twin, nocki 250+.
Onderste rij vlnr: p_h1 phaser, p_h3 chorus, p_h4 pingpong delay.
Niet op de foto: p_h2 wah.

Ik geef ze geen finish, vind ik eigenlijk wel stoer die blanke kastjes op mijn board.

Volgens mij herken jij er ook nog wel een paar. :)

Nocki
6 september 2008, 09:07
haha! idd. leuk om ze bij jou te zien!

Je moet ze even allemaal schuren he :) en polijsten...

Ik ben ook bezig zoals jemisschien weet met een nieuw pedalboardje en daar komen gewoon wat BYOC pedalen op!

Je hebt m netjes gemaakt! ziet erstrak uit vanaf hier... Het voelt altijd weer super als zo'n ding het gelijk doet zonder "tinker time". erg leuk! congrats!

ik hoop ook weer gauw te kunnen bestellen!

peter_heijnen
6 september 2008, 09:15
Dank je, maar ik ga jouw creaties niet vernietigen!

Behalve een heel simpele dubbele musikding tb-looper heb ik geen ervaring met andere kits dan van byoc en het moet gezegd, ze stellen nooit teleur.

Succes met je nieuwe board.

Baco
6 september 2008, 15:35
Kleine update, Empress Tremelo en TC Nova Delay toegevoegd:

http://www.barcoo.be/gitsite/pics/PTPro/PTRO-06-09-08.jpg

Aangezien de Nova Delay tijdelijk meer dan 400mA nodig heeft om te "booten" heb ik z'n adapter linksboven onder m'n Pedaltrain gemonteerd (onder die Quadra Thru). Bijgevolg kwamen die 2 12VDC outlets vrij zodat ik m'n EFX MKII daar terug kan op aansluiten en ik m'n AC terug vrij heb voor een Whammy :)

CAT Overdrive (rechtsboven) gaat nog weg, beter, staat te koop, daar komt een Chorus pedal. Dan nog een Whammy en 'k ben tevreden (maar voor hoe lang hé? lol)

Hmm, zal wel nog wat plaats vrij hebben...

Grooveyard21
6 september 2008, 17:02
Ik heb mijn board afgelopen week geupdate, hierbij een foto en de details.

Alles True Bypass met na de fuzz factory , dus aan het begin van de schakel, een topkwaliteit buffer.

http://members.chello.nl/h.nauta7/pbhn0908.jpg

1 Fuzz Factory
2 AMZ Super Buffer
3 Vox V487 wah (mod)
4 Loop Switch
4a Korg Tuner
5 Ross Compressor
6 ROG Peppermill ovedrive
7 Red Snapper
8 The Rat
9 Loop Switch
9a Big Muff (mod)
9b Blue Magic (solo Boost)
9c Line6 MM4 (mod) + Expressiepedaal
9d Line6 DL4

Accesoires: Ebow, Dunlop Slides

Reservebank: Ibanez CS-9 chorus, Ibanez FL301dx flanger (te koop), MXR Phase 90, Tremulus Lune.

Peter-J
6 september 2008, 17:08
Ik heb mijn board afgelopen week geupdate, hierbij een foto en de details.

Alles True Bypass met na de fuzz factory , dus aan het begin van de schakel, een topkwaliteit buffer.

http://members.chello.nl/h.nauta7/pbhn0908.jpg

1 Fuzz Factory
2 AMZ Super Buffer
3 Vox V487 wah (mod)
4 Loop Switch
4a Korg Tuner
5 Ross Compressor
6 ROG Peppermill ovedrive
7 Red Snapper
8 The Rat
9 Loop Switch
9a Big Muff (mod)
9b Blue Magic (solo Boost)
9c Line6 MM4 (mod) + Expressiepedaal
9d Line6 DL4

Accecoires: Ebow, Dunlop Slides

Reservebank: Ibanez CS-9 chorus, Ibanez FL301dx flanger (te koop)

Nice boardje :D
Leuke bekleding xD

Nocki
6 september 2008, 17:28
Dank je, maar ik ga jouw creaties niet vernietigen!

Behalve een heel simpele dubbele musikding tb-looper heb ik geen ervaring met andere kits dan van byoc en het moet gezegd, ze stellen nooit teleur.

Succes met je nieuwe board.

haha. klopt. heerlijke kits... ik heb er 6 op het oog!

Bernd Veenema
6 september 2008, 19:48
Zo, even een paar fotootjes van mijn pedalboard. Dit is eigenlijk nog maar een proefversie. Binnenkort bouw ik een definitief pedalboard met dezelfde afmetingen, maar iets andere verhoudingen. Deze is dus ook niet erg netjes.
Toch even een aantal foto's. De hoes is een hoes van versterkerhoezen.nl. Dit is een erg handige, lichte oplossing.

Voeding (Big John) is verwerkt onder de verhogingen. Verder staan op het bord:

- RMC 3 Wah
- Korg DT-10
- Homebrew Electronics Power Screamer
- T-Rex Reptile Delay

Pedalen die waarschijnlijk nog op mijn bord zullen verschijnen in de toekomst:

- Homebrew Electronics Psilocybe
- Fulltone OCD
- Maxon FL9
- Empress Audio Tremolo
- T-Rex Moller

De Power Screamer wordt misschien binnenkort vervangen door een Zendrive-achtige. In de toekomst zal ik nog wel eens een topic openen met meer foto's en reviews van mijn pedalboard en de pedalen.

Foto's!

http://i404.photobucket.com/albums/pp123/berndveenema/Pedalboard/DSC00724.jpg

http://i404.photobucket.com/albums/pp123/berndveenema/Pedalboard/DSC00729.jpg

http://i404.photobucket.com/albums/pp123/berndveenema/Pedalboard/DSC00732.jpg

vulvasonic
6 september 2008, 23:29
De mijne...
Niet in mijn eentje te tillen en te groot om in de achterbak van mijn auto te leggen. Wel geweldig goed en degelijk gemaakt, zeker wel.

Maar dan (status update):

http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Guitars%20and%20gear/case05.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Guitars%20and%20gear/case06.jpg


Koch Pedaltone: hart van mijn sound. geweldig ding!
Boss stemapparaat: werkt gewoon goed.
EHX Octave Multiplexer: Mooi ding, maar liever had ik mij oude Boss OC 2 behouden.
EHX BassBalls: ik ben een liefhebber van die sound, maar helaas... KAPOT!
EHX Frequency Analizer: zie hierboven... :sneaky:
Boss DD6: blijft goed
Dunlop wah: KAPOT!!!
Draadloos systeem: KAPOT!!!
Looping device (niet op foto's): nog steeds niet af!!!
Vulvasonic Zone, gemaakt door speeddemon (zie foto hieronder, staat nog niet op de foto's hierboven): briljant pedaal. Staat ALTIJD aan!
Het komt er eigenlijk op neer dat ik met een klein koffertje met daarin de Koch, beide boss pedaaltjes en de Vulvasonic Zone, VOLLEDIG uit de voeten zou kunnen.....

http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Guitars%20and%20gear/vulvaboos.jpg

Mitch
7 september 2008, 00:13
Dus hij is lastig te hanteren en de helft doet het niet? Jemig vulv, da's wel heeeel erg balen. Repareren hoeft toch iet zo schrikbarend duur te zijn? En een wahtje scoor je ook wel voor weinig hoor...

Rewind
7 september 2008, 00:16
Vulvasonic Zone, gemaakt door speeddemon (zie foto hieronder, staat nog niet op de foto's hierboven): briljant pedaal. Staat ALTIJD aan!....

http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Guitars%20and%20gear/vulvaboos.jpg

Staat er hier al ergens meer info over dit pedaal? recentie oid?

JvD.
7 september 2008, 00:32
Dus hij is lastig te hanteren en de helft doet het niet? Jemig vulv, da's wel heeeel erg balen. Repareren hoeft toch iet zo schrikbarend duur te zijn? En een wahtje scoor je ook wel voor weinig hoor...
Alles van EHX gaat toch WEER kapot.

Nielsje
7 september 2008, 00:48
Niet zo best Mario. Je zou de pedalen die kaduuk zijn ff op de post kunnen gooien naar D_H, of wellicht zit er eentje in de buurt die ze voor je kan fixen.

Ook als is het een mooi bord, hij is wel errug groot..

Mitch
7 september 2008, 00:58
Staat er hier al ergens meer info over dit pedaal? recentie oid?
Ja, dat ze niet meer gemaakt worden ;) Speedy heeft andere prioriteiten momenteel, dus helaas.

Rewind
7 september 2008, 01:02
Oh t was ook niet dat ik geïnteresseerd ben er een te kopen, puur interesse in wat t pedaal kan, wat 'm onderschijd met andere etc. beetje wat bijleren ;)

vulvasonic
7 september 2008, 03:33
Staat er hier al ergens meer info over dit pedaal? recentie oid?

In de basis is het kopie van de ZVEX Super Hard-on. Om een idee te krijgen van wat het is en wat het doet, klik dan hier (http://zvex.com/hardon.html). Bovenaan die pagina staan twee linkjes waar je het effect kan horen.

Het mooiste van dit pedaal is het feit dat hij de gitaar veel puurder laat klinken, alsof je je beste gitaar direct in de best denkbare versterker plugt, zonder tussenkomst van effecten. Het totaalgeluid wint aan dynamiek en helderheid.

Het verschil tussen de super hard-on en mijn Vulvasonic Zone, los van het uiterlijk, is het feit dat de mijne op een adapter werkt, terwijl de ZVEX slechts op batterijen werkt. Verder is de Vulvasonic Zone voorzien van een extra schakelaar waarmee het laag kan worden gefilterd. Die laatste optie heb ik eigenlijk nog nooit gebruikt.

Rewind
7 september 2008, 11:10
dank :)

......

Misery Signals
7 september 2008, 20:09
Mijn pedalenbak is nu echt af. Boss Loopstation weg en Fulltone Fulldrive 10th Anniversary in Loop B van de Lehle zitten. Zo heb ik van mijn tweekanaals amps drie- (of zelfs vier-) kanaals amps gemaakt. De Fulltone klinkt echt supernatuurlijk en bezorgt mij de nodige crunch al dan niet met fx erop. Alle onderdelen zijn nu top zonder zwakke schakel.
Nu kan ik heel mijn setup (kanalen en fx loop amp, fx, tuner en derde kanaal van Fulltone) enkel met de Engl via midi controleren... Leve het gebruiksgemak (en de goeie klank natuurlijk :))!
Apparaten: PC winkel voeding, MXR 10-EQ, Lehle D. Loop, Korg DT-10, Fulltone Fulldrive2 10th Anniv, Rocktron Multivalve, X2 XDS95, Masotti Black Box, Engl Z-12 en dikke George L. cables.

http://users.telenet.be/bartmetde6snaren/Gear/Gitaar/DSC00964.JPG

MS

Nocki
8 september 2008, 09:58
Kijk ook eens naar het TS bouwpakket van musikding.de Ik heb ze allebij en moet zeggen dat de musikding variant om de een of andere reden lekkerder klinkt (strat en madamp buizenversterker). Leuke bijzaak: die van musikding kost de helft van de BYOC

Bedankt voor de tip. Ik heb 2 tubescreamers besteld... ben erg benieuwd hoe het gaat klinken!

Mark1990
9 september 2008, 11:14
Even twee vraagjes over dat pedaal van de Musikding;
hoe moeilijk is het om hem in elkaar te zetten, aangezien ik wel een beetje kan solderen, maar ik heb verder weinig verstand van elektronica.
En vraag nummer 2;
bij de bestelling moet je gelijk aangeven welke maat box je erbij wilt. hoeveel schelen die twee van elkaar, aangezien er geen conctrete maten bijstonden? en tenslotte nog een bescheiden vraagje, er staat bij dat je er zelf de knoppen voor de potmeters bij moet bestellen, maar zit de switch zelf er wel bij?

Nocki
9 september 2008, 11:24
Even twee vraagjes over dat pedaal van de Musikding;
hoe moeilijk is het om hem in elkaar te zetten, aangezien ik wel een beetje kan solderen, maar ik heb verder weinig verstand van elektronica.
En vraag nummer 2;
bij de bestelling moet je gelijk aangeven welke maat box je erbij wilt. hoeveel schelen die twee van elkaar, aangezien er geen conctrete maten bijstonden? en tenslotte nog een bescheiden vraagje, er staat bij dat je er zelf de knoppen voor de potmeters bij moet bestellen, maar zit de switch zelf er wel bij?

Goede vragen allemaal... :) ik heb geen idee.

ik heb maar gewoon besteld. de grote behuizing zal zoals het plaatje zijn en de kleine zoals de byoc/mxr pedalen ongeveer. Ik heb zelf voor de kleine gekozen.
De potmeters zitten als het goed is wel erbij maar de knoppen om op de potmeters te schroeven niet. iedereen wil natuurlijk een andere kleur dus vandaar die service dat je zelf mag kiezen...

ik heb nog geen idee wat ik krijg en hoe het er uit ziet maar je zal vanzelf een topic zien in het zelfbouw gedeelte...

ik ben zelf ook erg benieuwd want ik ken de firma niet. Als ze klaar zijn ga ik wat dingen bestellen op newtone-online...

MarkS
9 september 2008, 13:13
Het mooiste van dit pedaal is het feit dat hij de gitaar veel puurder laat klinken, alsof je je beste gitaar direct in de best denkbare versterker plugt, zonder tussenkomst van effecten. Het totaalgeluid wint aan dynamiek en helderheid.
Afgezien van de boostfunctie die jouw pedaal wel heeft, lijkt het bijna een karakterschets van de BBE Sonic Stomp?

Nitefly7
9 september 2008, 19:24
Afgezien van de boostfunctie die jouw pedaal wel heeft, lijkt het bijna een karakterschets van de BBE Sonic Stomp?

of een Z.Vex SHO (tot ongeveer 3/4 van de regelweg, daarna wordt het ook een heftige boost, maar nog steeds 'clean'ish'...) , deze voegt ook wel wat 'sparkle' toe ..

dat is althans het geval op 'n demo-filmpje dat ik zag, evenals mijn 'Kentana'-boost (wat ook een SHO-kloon is...)

dickie
10 september 2008, 21:02
Al enkele keren onstage gesignaleerd...

Nu ook online:

http://img355.imageshack.us/img355/7843/gaspedal1is6.jpg

http://img523.imageshack.us/img523/4813/gaspedal2ve9.jpg

Enkele details:

-The Gaspedal + The Expander
-Ernie Ball JR (Expression on The Gaspedal)
-Z-Vex Wah Probe
-Z-Vex Fuzz Probe
-integraded Talkbox & Mic Stand
-Board connections: loop for Z-Vex pedals, talkbox speaker signal in, midi in,
USB to edit The Gaspedal on PC.

In navolging van mijn oude Custom Audio RS-10 en Expander is dit zeker net zo betrouwbaar, echter met gebruikers (edit) gemak van deze tijd!

Riky
10 september 2008, 21:23
hej! die pedalen zijn tof! Daar zit toch zo'n magnetisch veld ofzo op... Hoe verder je voet eraf hoe minder delay of fuzz ofzo toch??

Echt heel vet bord! Strak zoals we van de maker gewend zijn;)

boss
10 september 2008, 21:38
Al enkele keren onstage gesignaleerd...

Nu ook online:Prachtig board dickie!!
2 vragen: de knop boven de probe's? Is die voor de talkbox?
En de geïntegreerde micstand, hoe zet je die vast?
Dat de stand gewoon in het gat past ok, maar dan slingert dat ding alle kanten uit.
Dus er zal vast wel een slimmigheidje verstopt zitten...

edje kadetje
10 september 2008, 22:45
Hoe kun je die kleine knopjes met je voet bedienen?

Rewind
10 september 2008, 22:46
die knoppen zijn een stuk groter dan de gemiddelde switch hoor ??

Rick trodat
10 september 2008, 23:07
Is die fuzz probe nou blauw van kleur??

Ik dacht dat ze standaard groen waren.

Nitefly7
10 september 2008, 23:16
Haaj Dick, ben laatst nog in 'de zaak' geweest voor Dave Weckl sticks, erg erg mooi geworden moet ik zeggen..

een vraagje over je erg strakke board: je gitaar signaal gaat via een rack-inteface o.i.d. ? ik zie nl. alleen 'midi in' , talkbox in en zvex pedalen input ? of is de 'pedalen loop' een insert-punt, met send/return in 1 jack?

hoe loopt het signaal dan naar je rack/amp?



Al enkele keren onstage gesignaleerd...

Nu ook online:

http://img523.imageshack.us/img523/4813/gaspedal2ve9.jpg

Enkele details:

-The Gaspedal + The Expander
-Ernie Ball JR (Expression on The Gaspedal)
-Z-Vex Wah Probe
-Z-Vex Fuzz Probe
-integraded Talkbox & Mic Stand
-Board connections: loop for Z-Vex pedals, talkbox speaker signal in, midi in,
USB to edit The Gaspedal on PC.

future2future
10 september 2008, 23:18
Al enkele keren onstage gesignaleerd...

Nu ook online:

http://img355.imageshack.us/img355/7843/gaspedal1is6.jpg

http://img523.imageshack.us/img523/4813/gaspedal2ve9.jpg

Enkele details:

-The Gaspedal + The Expander
-Ernie Ball JR (Expression on The Gaspedal)
-Z-Vex Wah Probe
-Z-Vex Fuzz Probe
-integraded Talkbox & Mic Stand
-Board connections: loop for Z-Vex pedals, talkbox speaker signal in, midi in,
USB to edit The Gaspedal on PC.

In navolging van mijn oude Custom Audio RS-10 en Expander is dit zeker net zo betrouwbaar, echter met gebruikers (edit) gemak van deze tijd!

Mooi man! Gaspedal ziet er te gek uit. Wat heb je allemaal in je rack zitten?

boss
10 september 2008, 23:43
Mooi man! Gaspedal ziet er te gek uit. Wat heb je allemaal in je rack zitten?Dit was in ieder geval de setup een paar jaar terug:
http://www.paullenders.com/rigarchive_static/2005/018/index.html
Ik ben ook wel benieuwd of er voor de rest nog iets veranderd is behalve je pedalboard.

dickie
11 september 2008, 15:22
Prachtig board dickie!!
2 vragen: de knop boven de probe's? Is die voor de talkbox?
En de geïntegreerde micstand, hoe zet je die vast?
Dat de stand gewoon in het gat past ok, maar dan slingert dat ding alle kanten uit.
Dus er zal vast wel een slimmigheidje verstopt zitten...

Ja- knop is voor talkbox....
Voor mic stand is een koker op een plaat gelast; stand gaat in de koker en wordt aan achterzijde van het bord vastgedraaid door een ''veranker'' bout. (zal er een keer een foto van maken...)

dickie
11 september 2008, 15:26
...is de 'pedalen loop' een insert-punt, met send/return in 1 jack?

hoe loopt het signaal dan naar je rack/amp?

Juist! via xlr-xlr aansluiting - Er loopt een gebufferd signaal door...

dickie
11 september 2008, 15:36
Dit was in ieder geval de setup een paar jaar terug:
http://www.paullenders.com/rigarchive_static/2005/018/index.html
Ik ben ook wel benieuwd of er voor de rest nog iets veranderd is behalve je pedalboard.

Klopt dit is kwa basis nog steeds mijn rack:
http://www.paullenders.com/images/rigarchive_static/2005/018/05_large.jpg

Zo nu en dan volgt er wel een wijziging in de pedaaltjes op de plateau's - Momenteel zit daarop: Crossoverbox van Guyatone (waanzinnig autofilter), MXR EVH Phase 90 + EVH Flanger, AW-2 Boss (gaat er weer uit; tijdelijk geval...) Custommized Danelectro Vibe pedaaltje, MXR Autocomp...

Cortom: ben na ruim 3 jaar nog steeds erg content met mijn live gear.... Ja, de Gaspedal is net als de rest eigenlijk gewoon ''hobby en Spass!"http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

Henri H
11 september 2008, 19:36
@Dickie: Wat voor materiaal is er voor de behuizing van je pedalboard gebruikt? Het lijkt wel iets van 6 of 8 mm MDF.
Zijn die knoppen custom en hoofdzakelijk bedoeld voor midi aansturing?
Ziet er erg gaaf uit in ieder geval!

Edit: oh ja, de link naar je foto's is dood. :(

Nocki
11 september 2008, 21:06
omdat er wat zelfbouw pedaaltjes aan zitten te komen en misschien zelfs wel een mooie Cream phaser en Tremolo heb ik een showmaster caseje gekocht.
Daarin komt dit gevalletje...

http://img241.imageshack.us/img241/8708/pedalboard1ul4.th.jpg (http://img241.imageshack.us/my.php?image=pedalboard1ul4.jpg)

Ik zit erover te denken alle bedrading van stroom langs de onderkant te laten lopen. in de vierkante balk komen dan alle aansluitingen een de kant van het klepje...

http://img239.imageshack.us/img239/8647/pedalboard2sa5.th.jpg (http://img239.imageshack.us/my.php?image=pedalboard2sa5.jpg)

niks bijzonders maar het is leuk als je kan delen he...


Het is hout van een paar mm dik wat gewoon makkelijk te snijden is met een stanley mes. De tolex is de goedkope variant van thomann.de. Daar heb ik nog een paar meter van liggen. Leuk om je boeken mee te kaften en dit soor kleine projecten...
Alles is met houtlijm gelijmd en de tolex zit vast met...
Houdt je vast...
Dubbelzijdig plakband. Werkt fantastisch.

rickert
11 september 2008, 21:24
Zo, PedalTrain gehaald en eens aan de slag gegaan. Helaas moet de MicroPOG alsnog met een losse adapter, omdat de schizophrenic maar 75MA doet en de POG 200MA nodig heeft. Die Nielsje zat me aan te moedigen om die te nemen ipv de FuelTank die WEL 500MA kan, dus het is zijn schuld:D

http://img89.imageshack.us/img89/6803/1003635tw6.jpg (http://imageshack.us)
http://img89.imageshack.us/img89/1003635tw6.jpg/1/w800.png (http://g.imageshack.us/img89/1003635tw6.jpg/1/)

Er moet alleen nog een MXR Phase 90 bij! Past allemaal makkelijk.

Nitefly7
11 september 2008, 21:48
weet je wat misschien leuke pedaaltjes zijn? die BYO-to-that-Z (BYOC) pedaaltjes :D

sorry alle gekheid op 'n pedalboard; welke gear-quest (RPG: Gear'o Quest?) ben je nu ingeslagen? andere types zelfbouw, of wel zelfde basis qua effecten?


omdat er wat zelfbouw pedaaltjes aan zitten te komen en misschien zelfs wel een mooie Cream phaser en Tremolo heb ik een showmaster caseje gekocht.
Daarin komt dit gevalletje...

http://img241.imageshack.us/img241/8708/pedalboard1ul4.th.jpg (http://img241.imageshack.us/my.php?image=pedalboard1ul4.jpg)

Ik zit erover te denken alle bedrading van stroom langs de onderkant te laten lopen. in de vierkante balk komen dan alle aansluitingen een de kant van het klepje...

http://img239.imageshack.us/img239/8647/pedalboard2sa5.th.jpg (http://img239.imageshack.us/my.php?image=pedalboard2sa5.jpg)

niks bijzonders maar het is leuk als je kan delen he...


Het is hout van een paar mm dik wat gewoon makkelijk te snijden is met een stanley mes. De tolex is de goedkope variant van thomann.de. Daar heb ik nog een paar meter van liggen. Leuk om je boeken mee te kaften en dit soor kleine projecten...
Alles is met houtlijm gelijmd en de tolex zit vast met...
Houdt je vast...
Dubbelzijdig plakband. Werkt fantastisch.

Nielsje
11 september 2008, 22:07
Zo, PedalTrain gehaald en eens aan de slag gegaan. Helaas moet de MicroPOG alsnog met een losse adapter, omdat de schizophrenic maar 75MA doet en de POG 200MA nodig heeft. Die Nielsje zat me aan te moedigen om die te nemen ipv de FuelTank die WEL 500MA kan, dus het is zijn schuld:D

Er moet alleen nog een MXR Phase 90 bij! Past allemaal makkelijk.

Zeg dikke piemel, die fueltank levert maximaal 500 mA, aan alles. Nu red je dat waarschijnlijk wel, maar een digi delay gebruikt wel een hoop..
Je had natuurlijk ook gewoon van te voren even kunnen kijken of het wel kon, en niet zomaal alles klakkeloos aannemen omdat ik aan de TU studeer..;)

Dude
11 september 2008, 22:09
Zo, PedalTrain gehaald en eens aan de slag gegaan. Helaas moet de MicroPOG alsnog met een losse adapter, omdat de schizophrenic maar 75MA doet en de POG 200MA nodig heeft. Die Nielsje zat me aan te moedigen om die te nemen ipv de FuelTank die WEL 500MA kan, dus het is zijn schuld:D


gewoon 2 losse 1spot of boss adaptertjes er onder hangen joh, heb je en meer ruimte, en je bent voor een fractie van de prijs klaar.....

zoek maar ff op de foto die ik hier heb gepost van mijn pedaltrain met 2 boss adapters er onder, past precies !

rickert
11 september 2008, 22:18
Ik snap niet wat je bedoelt Dude, gewoon zo'n verlengsnoer met meerdere stopcontacten eronder ofzo?

rickert
11 september 2008, 22:22
Zeg dikke piemel, die fueltank levert maximaal 500 mA, aan alles. Nu red je dat waarschijnlijk wel, maar een digi delay gebruikt wel een hoop..
Je had natuurlijk ook gewoon van te voren even kunnen kijken of het wel kon, en niet zomaal alles klakkeloos aannemen omdat ik aan de TU studeer..;)
:D Het was maar een grapje schatje;). Mja opzich gaat het met 2 stekkers ook wel.... Maar dat was niet de bedoeling natuurlijk:D

Nielsje
11 september 2008, 22:24
Dat snap ik lieverd :)

Maar euh, merk je nu ook enig verschil? Minder bij geluiden?

rickert
11 september 2008, 22:29
Ja het scheelt inderdaad wat bijgeluiden. En het ziet er overzichtelijker uit, vervoert makkelijker, is steviger enz. En ik heb nog ruimte zat. Mocht het toch meer worden, kan de voeding er altijd nog onder. Ik ben zeer en ZEEERRRRR tevreden.

Amp
11 september 2008, 22:47
Ik ben de laatste dagen/ruime week ook bezig met het bouwen / upgraden van mijn pedalboard. Ik had al jaaaaren een Warwick Rockcase (zo'n aluminium koffer), en was al bijna net zo lang van plan deze naar mijn wensen aan te passen. Echter, omdat ik een benedengemiddelde klusser ben als het gaat om hout e.d. ben ik hier nooit eerder aan begonnen. Nu vond ik dat het er toch maar eens van moest komen.. Ik ben nog niet klaar, en inderdaad, het is niet de allernetste plank geworden, maar ik ben zeker niet ontevreden.

Ik heb van 9mm multiplex twee verhogingen gemaakt, steunend op vurenhouten balkjes. Onder de eerste verhoging liggen een Pedal Power (deze voedt alles behalve de Holy Grail en de ABC box) en een zojuist aangeschafte Harley Benton Power Plant (deze voedt dus de twee pedalen die de Pedal Power niet doet). Verbonden met een kort euro-stekker verlengkabeltje.
De tweede verhoging heeft een 4mm mdf deksel, met een pianoscharnier bevestigd aan de achterkant, zodat hij nog makkelijk open kan. Onder het deksel een klein compartimentje voor mijn e-bow, en het grote compartiment huist chassisdelen voor 4 Neutrik locking jacks (in, stereo out, footswitch out) en 1 powercon (voeding dus).

Ook in dit proces alle regenboogpatchkabels vervangen door Neutrik jacks met Sommer Spirit XXL kabel op maat gemaakt.

Op de "begane grond":
Voodoo Lab Sparkle Drive
ProCo TurboRAT
HWA MiG*Boost
Korg DL301 dynamic echo
EHX Holy Grail
Korg DT10 tuner

Op de verhoging:
MXR Dynacomp
Nielsje's ABC box (momenteel slechts gebruikt als footswitch voor het tremolo/vibrato-kanaal van mijn AC30-6TB)
LocoBox Spaceship Flanger
Rocktron Tsunami chorus (met stereo uit)

Dit is ook de volgorde, behalve de MXR, die zit aan het begin van de keten en staat altijd aan.

Foto's volgen spoedig. Ik moet het hout nog zwart spuiten, en de pedalen liggen nog los (heb al wel bevestigingsband gehaald van de HEMA, en extra-sterk klittenband van de Praxis - weet nog niet wat het beste gaat werken)

Ik zit er nog aan te denken om in het deksel van de kist een ruimte te maken voor mijn kabels, maar daar ben ik nog niet uit. Meer volgt.

Nocki
11 september 2008, 22:49
weet je wat misschien leuke pedaaltjes zijn? die BYO-to-that-Z (BYOC) pedaaltjes :D

sorry alle gekheid op 'n pedalboard; welke gear-quest (RPG: Gear'o Quest?) ben je nu ingeslagen? andere types zelfbouw, of wel zelfde basis qua effecten?


Haha. BYOC is idd te gek! Ik vond de mufffuzz van newtone ook een leuk ding.
Het pedalboard is gewoon voor de leutigheid voor erbij. niets bijzonders. ik doe soms wel eens kleine optredens waar ik niet voor wil slepen en dan is dit wel handig... verder heb ik altijd al een leuk pedalen bordje willen hebben maar was het altijd of/of. Nu heb ik gewoon alles tegelijkertijd.

Stackje, rackje, pedaaltjes...

Riky
11 september 2008, 23:46
lekker rick:) toffe pedalen!

En Nocki: jij bent een van de mense die gitaarnet altij draaiende zal houden! Tof pedalboard hoor!

Nielsje
12 september 2008, 00:53
Nielsje's ABC box (momenteel slechts gebruikt als footswitch voor het tremolo/vibrato-kanaal van mijn AC30-6TB)

Nee maar!! Mijn eigen creatie! Dat is lang geleden zeg! Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik helemaal vergeten was waar 'ie heen was gegaan...
Gebouwd in de tijd dat ik nog idealen had, tijd over, en mooie gelakte behuizingen lastig waren om aan te komen..

Je moet hem nu toch zeker wel zo'n.... minstens 6 jaar hebben dan?

Geinig :satisfie:

(eventuele service d'r aan is gratis)

Bernd Veenema
12 september 2008, 09:26
Nee maar!! Mijn eigen creatie! Dat is lang geleden zeg! Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik helemaal vergeten was waar 'ie heen was gegaan...
Gebouwd in de tijd dat ik nog idealen had, tijd over, en mooie gelakte behuizingen lastig waren om aan te komen..

Je moet hem nu toch zeker wel zo'n.... minstens 6 jaar hebben dan?

Geinig :satisfie:

(eventuele service d'r aan is gratis)

Als die AB-box net zo solide is als jouw boostpedaal, dan zal jouw aanbod snel van pas komen :seriousf:
Toch grappig, dat je boost pedaal er na vele complimenten maar mee stopt.

Nielsje
12 september 2008, 13:33
Als die AB-box net zo solide is als jouw boostpedaal, dan zal jouw aanbod snel van pas komen :seriousf:
Toch grappig, dat je boost pedaal er na vele complimenten maar mee stopt.

De eerst volgede keer dat ik hem aansloot, deed 'ie het vlekkeloos..
Tja...

Amp
12 september 2008, 14:00
De eerst volgede keer dat ik hem aansloot, deed 'ie het vlekkeloos..
Tja...

Je/mijn ABC box is zeer degelijk gebleken, ik heb hem al die tijd (inderdaad een jaar of zes denk ik) gebruikt, waarvan toch wel 3 jaar intensief met optredens. Puik werk dus :)

Misschien dat je als gratis service nog een ander pedaaltje voor me kunt bouwen? ;) Ik wil wel zo'n SHOSEEDEE zoals G.G. die heeft gemaakt, en ik durf het bouwen van zo'n pedaal zelf nog niet aan :) (heb nog nooit een pedaal gebouwd, wil binnenkort maar eens heeeeeel eenvoudig beginnen...

Luke-wannabe
12 september 2008, 23:38
Mijn bordje :D

Totaal not done, die regenboog patchkabels, maar het werkt tijdelijk voor mij.

http://i58.photobucket.com/albums/g269/RockLeon/Afb078.jpg

Korg DT-10 BK - Ibanez soundtank 60's fuzz - Maxon OD 808 - Carl Martin Surf Trem - Digitech Digidelay

Ik ben best tevreden zo! Ik denk eraan om binnekort wat Danelectro cool cat pedaaltjes aan te schaffen, maar this'll do in the meantime.

Als ik geld heb koop ik ook zo'n mooie degelijke kist. Want dit is qua transport o.a. niet geweldig.

G.G.
13 september 2008, 14:32
Zo, het begin is er:


http://i251.photobucket.com/albums/gg316/RottRelics/Pedalboard/P1010577.jpg

Nu nog verder in elkaar lijmen. Op de onderste plank komen de steuntjes voor de bovenste plank verlijmd. Op die steuntjes komt klitteband en dan onder de bovenste plank ook klitteband. Dan kan ik gemakkleijk de kabels verleggen indien nodig. Heb nog zat ruimte voor een paar vette pedaaljes in de toekomst (wah, univibe kloon, een delay en eventueel een tuner).

FruscianteFan
13 september 2008, 14:59
@ Luke: is die Ibanez fuzz een beetje een leuk ding?

vinni
13 september 2008, 18:32
hee GG,

OCD...zelfbouw?

Vinni

Nitefly7
13 september 2008, 20:05
En weer een winnaar in de 'voor de prijs van 1 boutique-pedaal koop ik....'-lijst.. Mooie pedalen man! Het is dus toch mogelijk een 'budget'-board te hebben zonder BOSSjes te gebruiken, en toch een dikke gereedschapsset te hebben.. Nice...!

Welke amp gebruik je met die OD808, ik zoek een vervanger voor een SD-9, of eventueel een mooie overdrive-aanvulling op een SD-9..



http://i58.photobucket.com/albums/g269/RockLeon/Afb078.jpg

Korg DT-10 BK - Ibanez soundtank 60's fuzz - Maxon OD 808 - Carl Martin Surf Trem - Digitech Digidelay

peter_heijnen
13 september 2008, 22:09
Bij thomann een fijne rockbag van 30x54x10 besteld en er een nieuw plankje bij geknutseld, weegt geen fluit en klinkt als een klok!
http://i534.photobucket.com/albums/ee346/peter_heijnen/rockbag.jpg

Dirk_Hendrik
13 september 2008, 22:18
@ Luke: is die Ibanez fuzz een beetje een leuk ding?

Als je van big muff achtige zaken houdt... ja.

(SF-5/FZ-5 is een big muff clone)

FruscianteFan
13 september 2008, 22:45
Dan denk ik dat ik die bij Tools 4 Tones eens ophaal.

kassie
14 september 2008, 00:26
Zo, het begin is er:


http://i251.photobucket.com/albums/gg316/RottRelics/Pedalboard/P1010577.jpg

Nu nog verder in elkaar lijmen. Op de onderste plank komen de steuntjes voor de bovenste plank verlijmd. Op die steuntjes komt klitteband en dan onder de bovenste plank ook klitteband. Dan kan ik gemakkleijk de kabels verleggen indien nodig. Heb nog zat ruimte voor een paar vette pedaaljes in de toekomst (wah, univibe kloon, een delay en eventueel een tuner).

hoe bevalt de ts9/ts808 clone? bij musikding.de vandaan toch? Heb je hem vergeleken met diverse 'echte' tubescreamer pedaaltjes? zit er aan te denken om er ook een te bestellen namelijk

G.G.
14 september 2008, 09:15
hee GG,

OCD...zelfbouw?

Vinni

Ja, OCD en SHO in 1 behuizing



hoe bevalt de ts9/ts808 clone? bij musikding.de vandaan toch? Heb je hem vergeleken met diverse 'echte' tubescreamer pedaaltjes? zit er aan te denken om er ook een te bestellen namelijk

Ja, van musicding en helemaal links staat een TS van BYOC. Ik heb ze niet 1:1 naast een Ibanez TS kunnen testen, maar die van Musikding bevalt extreem goed.

En omdat het een pedalboardtopic is, nog ff een plaatje van de beide verdiepingen in de zwarte lak. Zoiets moet het dus worden:

http://i251.photobucket.com/albums/gg316/RottRelics/P1010578.jpg

Ash ketchum
14 september 2008, 14:01
Mijn boardje ook maar eens op de foto;
Wah en booster rechtstreeks naar de versterker. Phaser, chorus en delay in de effectloop.
http://i429.photobucket.com/albums/qq14/asch82/DSC_0193.jpg

Joey Handsome
14 september 2008, 14:10
Drive ledje in je LPB? Maf... kun je dat niet horen dan?

Ash ketchum
14 september 2008, 14:16
Drive ledje in je LPB? Maf... kun je dat niet horen dan?
Het is geen echte LPB maar een gemodde Electra distortion. Dat is een medium gain overdrive. Ik heb er een tuimelschakelaar (met een rood dopje) op gezet zodat hij functioneert als Lineaire Power Booster of als een overdrive.

Nocki
14 september 2008, 14:20
hoe bevalt de ts9/ts808 clone? bij musikding.de vandaan toch? Heb je hem vergeleken met diverse 'echte' tubescreamer pedaaltjes? zit er aan te denken om er ook een te bestellen namelijk


Ik ben ook erg beniewd. Ik verwacht mijn 2 TS clones van musikding maandag of dinsdag binnen... kunnen we ook eindelijk lekekr gaan bouwen!

peter_heijnen
14 september 2008, 15:56
Ik ben ook erg beniewd. Ik verwacht mijn 2 TS clones van musikding maandag of dinsdag binnen... kunnen we ook eindelijk lekekr gaan bouwen!
Dus de levertijden bij musikding zijn ok? Ik meende te begrijpen dat zij uitblinken in ontzettend lange wachttijden?

Mitch
14 september 2008, 16:07
Het is geen echte LPB maar een gemodde Electra distortion.
En hoe bevalt je Lovepedal? :D

Amp
14 september 2008, 16:21
Zoals beloofd, foto's van mijn pedalenbak in aanbouw:

http://i411.photobucket.com/albums/pp199/Amperd/pedalenbak1.jpg

http://i411.photobucket.com/albums/pp199/Amperd/pedalenbak2.jpg

Wat er nog moet gebeuren:
- alles moet nog bevestigd worden
- ik moet iets verzinnen voor de batterij-aansluiting van de MXR.. ik heb nu het deksel van het pedaal eraf, en het 9v-kabeltje van de Pedal Power loopt tot onder in het pedaal.. Maar dat is niet handig, daardoor wordt binnenkort het kabeltje doorgesneden door de behuizing, en dat moet niet! Suggesties zijn welkom..

Zoals eerder gezegd dus een powercon aansluiting aan de achterkant, plus 4 chassisdelen jack (2 x uit, 1 x footswitch, 1 x in)

Nielsje
14 september 2008, 16:27
Oei, je tuner linksonder in de hoek. Dat betekend dat je vaak stemt? :)
Mooie ABC box zeg :D. Hm.. ik zie dat 'ie best een stuk kleiner had gekund, maar zo heb je wel ruimte en overzicht

Over je mxr pedaal: Probeer een nieuw bodemdeksel te scoren, wat precies past. Daar kan je bijvoorbeeld een gat in boren, waardoor je voedingsdraad kan, zonder dat je je oude deksel (met vintage waarde?) beschadigd.

Amp
14 september 2008, 16:49
Oei, je tuner linksonder in de hoek. Dat betekend dat je vaak stemt? :)
De tuner is ook mijn mute-pedaal, ik vind het handig om die een beetje bij de.. euhhh.. voet te hebben.. En de reverb trap ik niet zo vaak uit/aan, dus het risico van mis trappen valt wel mee :)


Mooie ABC box zeg :D. Hm.. ik zie dat 'ie best een stuk kleiner had gekund, maar zo heb je wel ruimte en overzicht
Mooi he! :) Momenteel zou ie ZEKER een stuk kleiner kunnen, omdat het zoals eerder gezegd nu alleen dienst doet als footswitch voor het tremolo-kanaal van mijn AC30. Daar heb ik namelijk geen fatsoenlijke switch bij. Eigenlijk wil ik een veel kleinere switch voor de tremolo, dit neemt nu wel wat overdreven veel ruimte in voor wat de functie is.
En eigenlijk wil ik er dus ook nog een SHOSEEDEE (zoals die van G.G.) bij hebben, en mijn LocoBox spaceship flanger moet er als het even kan nog bij.. Ik heb alleen geen haakse Neutrik pluggen meer, dus kan ik dat laatste pas overwegen bij een evt. volgende bestelling..


Over je mxr pedaal: Probeer een nieuw bodemdeksel te scoren, wat precies past. Daar kan je bijvoorbeeld een gat in boren, waardoor je voedingsdraad kan, zonder dat je je oude deksel (met vintage waarde?) beschadigd.
Dat is op zich wel een goeie, ik ga het overwegen.. Inderdaad heeft het wel enige vintage waarde, ik wil liever niet in de originele behuizing boren.. Anders zou ik er ook gewoon een normale 9v aansluiting aan kunnen maken...

Nocki
14 september 2008, 18:47
Dus de levertijden bij musikding zijn ok? Ik meende te begrijpen dat zij uitblinken in ontzettend lange wachttijden?

Hoi,

Ik heb maandag besteld en direct overgemaakt. Donderdag stond er op de site dat het verzonden zou zijn maar zaterdag was het er nog niet dus dat is wel lang kwa tijd. maar als het er maandag is is het nog op tijd.

cosmos
14 september 2008, 20:13
Zo, het begin is er:http://i251.photobucket.com/albums/gg316/RottRelics/Pedalboard/P1010577.jpg


hey GG,
heb je die case zelf gemaakt? Of gekocht?

Luke-wannabe
14 september 2008, 20:36
En weer een winnaar in de 'voor de prijs van 1 boutique-pedaal koop ik....'-lijst.. Mooie pedalen man! Het is dus toch mogelijk een 'budget'-board te hebben zonder BOSSjes te gebruiken, en toch een dikke gereedschapsset te hebben.. Nice...!

Welke amp gebruik je met die OD808, ik zoek een vervanger voor een SD-9, of eventueel een mooie overdrive-aanvulling op een SD-9..
Hey Thnx dude! Ik heb nu effe geen amp, ben op zoek naar een leuke Fender achtige amp en daar gaat -ie dan weer op gebruikt worden.
De Fuzz gaat er wel uit want ik kom totaal niet door de mix met dat ding. Nogmaals thnx!

Bernardduur
14 september 2008, 21:07
http://www.student.ru.nl/r.kerkhof/Posts/PBG.jpg

Mn gitaar pedalenbord. Ben op gitaar vrij simpel :) Chain:
Gitaar - phase 45 (*) - buffer (*) - Colorsound Overdriver - 1/2 KOT (*) - Minibooster (*) - Pearl AD-08 (met TB mod & stereo out) - Boss FV-300L - Amp

Dumbleator:
Amp FX loop send - Boss DSD-3 (met tape delay mod) - EHX Electric Mistress (9V) - Tremulus Lune (*) - Amp FX loop return

* = zelfbouw

Luke-wannabe
14 september 2008, 23:10
Wat is dat, een Dumbleator?

Henri H
14 september 2008, 23:38
Heb een nieuw board in elkaar geflanst.
Is speciaal bedoeld om m'n Replifex en JVM aan te sturen.
Ik kan evt. kiezen om het JVM pedaal weg te laten maar het biedt gewoon meer mogelijkheden en het ligt niet echt in de weg op deze manier.
Ik ben nog van plan om de Replifex in een deksel te bouwen.
Ik heb ook nog een foto van m'n Ibanez WH10 erbij gedaan.
Heb deze zo'n 10 jaar geleden al 's met ijzeren plaatjes verstevigd want de kunststof behuizing was behoorlijk gaan barsten.
http://img231.imageshack.us/img231/549/p1020520ix6.jpg
http://img231.imageshack.us/img231/7208/p1020525sm5.jpg
http://img227.imageshack.us/img227/1165/p1020526dp3.jpg
http://img92.imageshack.us/img92/1483/p1020522cb4.jpg

Bernardduur
14 september 2008, 23:40
Wat is dat, een Dumbleator?

Een buizen FX loop / buffer die als stand alone unit kon worden geleverd bij Dumble amps. Robben Ford gebruikt hem vooral voor zn delays. Mijn amp bouwer heeft em in mn amp gebouwd omdat ik nog plaats had voor 1 12AX7 :)

De Dumbleator voegt ook echt iets toe aan mn geluid; ik merk dat als ik em uit zet mn signaal wat diepte mist. OD klinkt sprankelender en de effecten die je in de loop plaatst krijgen een bijna 3D geluid erbij (geniaal dus voor mn Flanger). Je kan em ook gebruiken om de fase drijver te OD'en omdat er een aparte send / return volume op zit (+ bright switches voor beide volumes).

peter_heijnen
14 september 2008, 23:41
http://img92.imageshack.us/img92/1483/p1020522cb4.jpg
Haha, die is mooi gepimpt! :)

Henri H
14 september 2008, 23:46
Haha, die is mooi gepimpt! :)"Gerelict" :D

Luke-wannabe
15 september 2008, 00:02
Een buizen FX loop / buffer die als stand alone unit kon worden geleverd bij Dumble amps. Robben Ford gebruikt hem vooral voor zn delays. Mijn amp bouwer heeft em in mn amp gebouwd omdat ik nog plaats had voor 1 12AX7 :)

De Dumbleator voegt ook echt iets toe aan mn geluid; ik merk dat als ik em uit zet mn signaal wat diepte mist. OD klinkt sprankelender en de effecten die je in de loop plaatst krijgen een bijna 3D geluid erbij (geniaal dus voor mn Flanger). Je kan em ook gebruiken om de fase drijver te OD'en omdat er een aparte send / return volume op zit (+ bright switches voor beide volumes).
Gaaf!! KLinkt lekker!

Bernardduur
15 september 2008, 00:18
Gaaf!! KLinkt lekker!

Ja, maar tis echt apart. T zou een buffer moeten zijn, en buffers moeten transparant zijn. Maar zonder deze buffer klinkt mn geluid een stuk minder "levendig".......... alsof de gitaar minder ademt en gevoel heeft.........

En het is een extra gain stage als dat nodig is :)

kassie
15 september 2008, 15:26
Ja, maar tis echt apart. T zou een buffer moeten zijn, en buffers moeten transparant zijn. Maar zonder deze buffer klinkt mn geluid een stuk minder "levendig".......... alsof de gitaar minder ademt en gevoel heeft.........

En het is een extra gain stage als dat nodig is :)

ik ben naar zo'n ding op zoek. had eerst de VHT valvulator 1 op het oog. maar die is duur en slecht leverbaar (zeer beperkte oplage per jaar). Toen de tubalizer, maar die is voor zelfbouw en kost ook al 150 ofzo.

Waar kun je de dumbleator bestellen?

Bernardduur
15 september 2008, 16:19
ik ben naar zo'n ding op zoek. had eerst de VHT valvulator 1 op het oog. maar die is duur en slecht leverbaar (zeer beperkte oplage per jaar). Toen de tubalizer, maar die is voor zelfbouw en kost ook al 150 ofzo.

Waar kun je de dumbleator bestellen?

Niet........ mn amp builder stopt ze alleen in zn amps en alle schema's die rondgaan zijn niet goed.

Ceriatone maakt de Klein-Ulator (http://www.ceriatone.com/productSubPages/Klein-ulator/Klien-ulator.htm). Het is niet een perfecte kopie maar komt aardig in de buurt. Helaas geen buizen.

kassie
15 september 2008, 19:05
Niet........ mn amp builder stopt ze alleen in zn amps en alle schema's die rondgaan zijn niet goed.

Ceriatone maakt de Klein-Ulator (http://www.ceriatone.com/productSubPages/Klein-ulator/Klien-ulator.htm). Het is niet een perfecte kopie maar komt aardig in de buurt. Helaas geen buizen.

bedankt!

Ik had ook al ff gezocht naar kleinulators die van dumbleators zijn afgeleidt.

Zou de kleinulator van ceriatone gemakkelijk modificeerbaar zijn met buizen?

Bernardduur
15 september 2008, 20:45
bedankt!

Ik had ook al ff gezocht naar kleinulators die van dumbleators zijn afgeleidt.

Zou de kleinulator van ceriatone gemakkelijk modificeerbaar zijn met buizen?

Denk t niet; ze lopen op 9V, de Dumbleator op hoogvoltage. De Klein gebruikt (denk ik) FET's.......

en dat dan naast dat het officieel schema nog niet vrij is maar in het bezit van een klein aantal mensen.

Hellsbellsnl
15 september 2008, 21:53
http://i251.photobucket.com/albums/gg316/RottRelics/P1010578.jpg
Heej dat tafelkleed komt me bekend voor:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=101011&highlight=hellsbells

TimmU
15 september 2008, 22:55
sterker nog , ik dacht eerst dat jij bezig was met een tweede pedalboard.!:D

boss
15 september 2008, 23:00
Afgelopen weekend kwam ik de band GetBack2 weer tegen, waar ik vorig jaar een keer het monitor geluid bij had gedaan.
De gitarist had een mooi geluid, en een dito techniek. Ik was dan ook benieuwd hoe het nu een jaar later zou zijn.
Ik zag dat hij een nieuw pedalboard bij had, en heb na het optreden hem even gevraagd de kist nog even open te maken voor een paar foto's voor het gitaarforum.
Voor jullie (en mijn) plezier, hier zijn creatie van een FC300 met extra knoppen en aan de zijkant een powercon voor de stroom en uiteraard de nodige midiaansluiting.

http://img180.imageshack.us/img180/5681/fc300gb2mt6.jpg

Nellyrocks
17 september 2008, 19:02
Mijn Pedaltrain is binnen en ik heb gisteren lekker geknusteld. Dit is het resultaat. Ik kan de boel nog wat opschuiven voor uitbreiding en de draadjes zijn nog niet helemaal lekker weggewerkt maar ik ben nu al best blij.

http://i86.photobucket.com/albums/k108/nellyrocks/Afbeelding002.jpg

Volgorde:

Wha
Tone Press
Rotomachine
Phase 90
Blue Boy
OCD
Fireburst
RC Booster
Volumepedaal --> Tuner
ARIA Flanger die ik gebruik als roomboterchorus
Space Echo

Ik heb mijn volumepedaal ma mijn drives zodat hij niet de hoeveelheid overdrive beinvloed. Dat doe ik wel met mijn volumeknop.

Nielsje
17 september 2008, 19:20
Mooie collectie! Heb je d'r nou een tas bij, of een koffer?

Ik snap alleen je stekkerblok op het pedalboard niet, dat heeft toch helemaal geen zin zo? Je kan toch net zo goed meteen een lang snoer in je fueltank proppen?

Nellyrocks
17 september 2008, 19:50
Mooie collectie! Heb je d'r nou een tas bij, of een koffer?

Ik snap alleen je stekkerblok op het pedalboard niet, dat heeft toch helemaal geen zin zo? Je kan toch net zo goed meteen een lang snoer in je fueltank proppen?

Tanx. Ik heb hem met tas. Die koffer is al niet te tillen als er niets in zit en ik moet toch de trap af. Daarbij krijg ik dit op de fiets mee.

Je hebt wel gelijk wat betreft het verlengsnoer. Als ik het verlengsnoer niet vast maak is het wl handiger. Het past er allen op dit moment nog op en ik heb nog geen langere eurostekker. De fuel tank moet er uiteindelijk onder komen.

Nielsje
17 september 2008, 19:54
Ah juist! Als je dan toch uiteindelijk voor zo'n lang snoer gaat met eurostekker, en de fueltank gaat dan naar onderen, maak aan de onderkant een 'haakje' waar je je snoer achter kan haken. Als er dan een keer onverwacht aan je snoer wordt gerukt, dan verschuift alleen je pedalboard, en wordt niet je stekker d'r uit gerukt en je derhalve geen prik meer hebt.

Riky
18 september 2008, 09:07
mooi board Nellyrocks!

Nellyrocks
18 september 2008, 13:15
Ah juist! Als je dan toch uiteindelijk voor zo'n lang snoer gaat met eurostekker, en de fueltank gaat dan naar onderen, maak aan de onderkant een 'haakje' waar je je snoer achter kan haken. Als er dan een keer onverwacht aan je snoer wordt gerukt, dan verschuift alleen je pedalboard, en wordt niet je stekker d'r uit gerukt en je derhalve geen prik meer hebt.

Dat is inderdaad handig. Ik hou niet van met zonder prik.

@ Riky: Tanx

TimmU
18 september 2008, 14:02
lekker bordje , Niels!

Zal ik aankomende maandag maar weer is verschijnen? neem ik een leuk speeltje mee.

Swan
18 september 2008, 14:35
de laatste stand van zaken...
helemaal rechtsonder een DOD A/B waar gitaar en n mic ingaan...

http://i99.photobucket.com/albums/l300/zenovdb/boardsmall.jpg

en ja t zijn gekleurde kabeltjes en sommige pedalen liggen niet recht...hou ik van :p

jaywalker
18 september 2008, 14:42
je mag ook wel eens nieuwe sokken kopen ;)

Swan
18 september 2008, 14:44
ach ik ben er nog niet doorheen :p

cosmos
18 september 2008, 14:46
ach ik ben er nog niet doorheen :p

hey Swan,
heb je die kist zelf gemaakt?

Swan
18 september 2008, 14:46
nee is van Rockcase, komt van thomann

TimmU
18 september 2008, 15:23
Ik dacht altijd dat jij zeventien verhuisdozen pedaaltjes gebruikte bij gigs?:D

Swan
18 september 2008, 15:31
ja dit is ook wat ik gebruik bij m'n 'normalere' band ;)

Nocki
18 september 2008, 18:22
http://img519.imageshack.us/img519/1584/pedalnucn9.jpg

Pedalboard in aanbouw. Nieuwste aanwinst is de TS van Musikding. Nummer 2 gaan we straks in elkaar gooien...

Henri H
18 september 2008, 19:36
Op de musikding site staat deze foto maar hij komt dus met het kastje zoals jij hem hebt of is dat optioneel?
http://www.musikding.de/images/product_images/popup_images/1618_0.jpg

Nocki
18 september 2008, 19:38
Je kan onderaan het scherm kiezen voor een grote of een kleine behuizing. Ik koos voor de kleine... Ik ben net ebzig met nummer 2 die ik naar ts9 specs wil maken ipv 808 specs.

kassie
18 september 2008, 21:29
Je kan onderaan het scherm kiezen voor een grote of een kleine behuizing. Ik koos voor de kleine... Ik ben net ebzig met nummer 2 die ik naar ts9 specs wil maken ipv 808 specs.

ga binnenkort ook wat byoc bestellen bij musikding. Was er geen schakelaartje bij zodat je de ts808 en ts9 in een pedaal switchbaar kon maken? Hoe bevalt de sound en de hoeveelheid ruis van het pedaal?

FrankC
18 september 2008, 21:51
Nelly, is dit een 2 of een pro boardje?


Mijn Pedaltrain is binnen en ik heb gisteren lekker geknusteld. Dit is het resultaat. Ik kan de boel nog wat opschuiven voor uitbreiding en de draadjes zijn nog niet helemaal lekker weggewerkt maar ik ben nu al best blij.

http://i86.photobucket.com/albums/k108/nellyrocks/Afbeelding002.jpg

Volgorde:

Wha
Tone Press
Rotomachine
Phase 90
Blue Boy
OCD
Fireburst
RC Booster
Volumepedaal --> Tuner
ARIA Flanger die ik gebruik als roomboterchorus
Space Echo

Ik heb mijn volumepedaal ma mijn drives zodat hij niet de hoeveelheid overdrive beinvloed. Dat doe ik wel met mijn volumeknop.

Mitch
18 september 2008, 22:21
Leuk board Niels!

Nocki
18 september 2008, 22:33
ga binnenkort ook wat byoc bestellen bij musikding. Was er geen schakelaartje bij zodat je de ts808 en ts9 in een pedaal switchbaar kon maken? Hoe bevalt de sound en de hoeveelheid ruis van het pedaal?


Het is geen BYOC hoor. :) Maar ik begrijp je.

De eerste die ik maakte was een TS9 en de 2e is een ts 808. Ik ga die eerste verbouwen naar een 808 wat die vind ik zelf mooier klinken.

Nummer 2
http://img411.imageshack.us/img411/5777/pedalnu2yk1.jpg


Het schakelaartje is om je diodes te schakelen. simetrisch en asymetrisch. Ik heb toen met mn eerste TS lopen rommelen daarmee en vond het erg leuk om dat te doen. Ik heb een voorkeur voor 1 van de 2 standaen maar welke dat is heb ik niet bekeken...

G.G.
18 september 2008, 23:04
Nocki, wat is jouw mening als je die TS vamn BYOC vergelijkt met die van Musikding?

Nocki
18 september 2008, 23:09
Ik kan ze helaas niet naast elkaar gebruiken maar mn BYOC TS was romiger waar ik zelf van houdt. Maar ik heb deze nog niet goed kunnen proberen natuurlijk. Ik kom er later op terug.

zeppo
19 september 2008, 11:27
http://img519.imageshack.us/img519/1584/pedalnucn9.jpg

Pedalboard in aanbouw. Nieuwste aanwinst is de TS van Musikding. Nummer 2 gaan we straks in elkaar gooien...
Heb je daar een Korg PitchBlack op liggen? ZO ja, bevalt ie een beetje?

Nocki
19 september 2008, 12:17
Hoi,

Geen idee... De paar keer dat ik m heb geprobeerd was ik happy maar ik heb m nog niet op een podium gebruikt... Het bord is nog in aanbouw dus heb ik er nog maar weinig mee gespeeld...
Hij is klein en doet wat ik wil dus kwa die vereisten is het een fijn dingetje... Ik laat het nog wel weten hoe die verder is...

Peter-J
19 september 2008, 16:31
http://img519.imageshack.us/img519/1584/pedalnucn9.jpg

Pedalboard in aanbouw. Nieuwste aanwinst is de TS van Musikding. Nummer 2 gaan we straks in elkaar gooien...

Moet dat in een showmaster 24 komen?

Nellyrocks
19 september 2008, 16:51
Nelly, is dit een 2 of een pro boardje?

Ik heb de Pro. 80 bij 40 cm.

Nocki
19 september 2008, 16:55
Moet dat in een showmaster 24 komen?
Komt idd in een showmaster. weet alleen het nummertje niet. Het is de kleine...

Peter-J
19 september 2008, 22:13
Komt idd in een showmaster. weet alleen het nummertje niet. Het is de kleine...

Ok dat is dus de 24.

Nocki
20 september 2008, 08:31
Ok dat is dus de 24.


http://img228.imageshack.us/img228/8172/pedalcase1dr3.jpg

http://img221.imageshack.us/img221/8180/pedalcase2te5.jpg

Zo we zijn weer wat verder... De plank ligt wat scheef in de case doordat er nu een aansluiting onder ligt. Dat komt nog goed. De Wah is direct in het pedalboard geschroefd zonder plaat eronder. de batterij clip zit door een gat naar de onderkant waar die straks aangesloten gaat worden op het 9v systeempje wat er in komt.
De overige pedalen zullen wel op een normale manier worden aangesloten denk ik.

Nu kunnen we het weer even laten rusten voor een tijdje... opzoek naar nieuwe pedalen.

ben79
20 september 2008, 12:17
ok, ik ook dan maar :-)
wah is net als bij nocki blijkbaar rechstreeks ophet hout geschroefd.
Wel heb ik aan de wah een volume en gain pot toegevoegd en deze op het bord zelf gemonteerd, wat iets makkelijker bereikbaar is..
behalve de holy stain zijn de rest wat byoc pedalen, de ping pong delay, de enveloppe filter en fixed wah, de phaser (die ik nog steeds niet werkend heb gekregen) en de wah zals ik al zei..
Voorlopig de Thomann voeding zolang het voldoet..
Stelt misschien niet vel voor maar is toch een mooie start in de pedalenwereld denk ik..
Naast dit board heb ik nog een minirack met een dinopower en een tuner..
phaser, delay en holystain zitten in fx loop, de enveloppe en de wah voor het signaal. de wah heeft ene ingebouwde buffer..
de fotos:
http://thumb10.webshots.net/t/55/755/7/5/75/2696705750060423230LSPksA_th.jpg (http://entertainment.webshots.com/photo/2696705750060423230LSPksA)
http://thumb10.webshots.net/t/69/569/2/53/85/2958253850060423230dVNjmS_th.jpg (http://entertainment.webshots.com/photo/2958253850060423230dVNjmS)
http://thumb10.webshots.net/t/73/73/8/55/54/2335855540060423230yxndIz_th.jpg (http://entertainment.webshots.com/photo/2335855540060423230yxndIz)

Riky
20 september 2008, 12:38
gave plank! Mooi strak!

Nitefly7
20 september 2008, 16:53
GSM-foto's, maar even om de tijd te doden... zaterdag-deadlines, hoera ;) ..
Er komt nog een Lexicon MPX-g2 (en 'helaas' de footcontroller) bij, en dan ben ik echt klaar voor dit jaar!
dan nog afstuderen, jazzbak en gitaarlessen.. kind kan de was doen..

nu nog even het 'skateboard/bodyboard' en het 'snijplankje'

http://i73.photobucket.com/albums/i206/Nitefly7/Effects/Afb053.jpg

http://i73.photobucket.com/albums/i206/Nitefly7/Effects/Afb054.jpg

Pim_Rashness
21 september 2008, 10:52
HEE


dat klokje is van de HEMA(h)

mooi bord en succes met afstuderen;)

G.G.
21 september 2008, 19:01
Zo, hij is af. Nu nog wat pedaaltjes bouwen om de bovenste verdieping te vullen.


http://i251.photobucket.com/albums/gg316/RottRelics/Pedalboard/P1010582.jpg

Il_Falco
21 september 2008, 20:22
Zo, hij is af. Nu nog wat pedaaltjes bouwen om de bovenste verdieping te vullen.


http://i251.photobucket.com/albums/gg316/RottRelics/Pedalboard/P1010582.jpg

Kan je beetje uitleg geven bij die digitech pedaal? Welk setje? welk geluid, hoe gebruik je hem?

Peter-J
21 september 2008, 20:28
Zo, hij is af. Nu nog wat pedaaltjes bouwen om de bovenste verdieping te vullen.


Pick

Zijn dat deze plugs?
http://www.thomann.de/nl/neutrik_nys_207.htm

G.G.
22 september 2008, 08:13
Zijn dat deze plugs?

Uiterst links en uiterst rechts wel, dat zijn de lange kabels. Ertussen zitten kant en klare kabeltjes met neutrikjacks.

Riky
22 september 2008, 08:26
Kan je beetje uitleg geven bij die digitech pedaal? Welk setje? welk geluid, hoe gebruik je hem?

ben ik ook wel benieuwd naar! Volgens mij is het een zelfbouw...?

peter_heijnen
22 september 2008, 10:57
http://i251.photobucket.com/albums/gg316/RottRelics/Pedalboard/P1010582.jpg
Zoals het er nu bij ligt lijkt je gitaarkabel dat digitechpedaal te blokkereren als je die helemaal open zou zetten. Als dat idd zo is, kun je er het best maar meteen een haakje of zo voor maken om die kabel achter te hangen.

Veel plezier met spelen en verder vullen! :)

Peter-J
22 september 2008, 16:32
Uiterst links en uiterst rechts wel, dat zijn de lange kabels. Ertussen zitten kant en klare kabeltjes met neutrikjacks.

Ok,bevallen die een beetje?
En wat voor kabel gebruik je?

G.G.
22 september 2008, 19:15
Ok,bevallen die een beetje?
En wat voor kabel gebruik je?

Bevalt prima. Kabel is van feedback van de rol. Weet niet wat het is, maar heb gewoon om de beste kwaliteit gevraagd.

Joene1988
23 september 2008, 21:30
http://i306.photobucket.com/albums/nn270/Yamaha-Joene/23092008099.jpg

http://i306.photobucket.com/albums/nn270/Yamaha-Joene/23092008104.jpg

Nielsje
23 september 2008, 21:43
Vind je het niet handiger om je tuner gewoon recht te leggen? Het is niet zo dat je het moet doen omdat je anders ruimte gebrek hebt oid...

Joene1988
23 september 2008, 22:36
Klopt, dat vind ik ook handiger... het is alleen zo dat de daisy chain aan de zijnkant erin moet, waardoor ik het mooier vind om hem zo om te leggen, omdat je dan minder last hebt van kabeltjes overal... Ik ga hem nog wel een keer vervangen voor een Boss of een Korg, dan heb ik daar geen last meer van...
Dit behringer pedaaltje is toch goedkope troep, ik wacht wel op iets leuks op marktplaats ofzo... :cooler:

Thom TK
23 september 2008, 22:47
Klopt, dat vind ik ook handiger... het is alleen zo dat de daisy chain aan de zijnkant erin moet, waardoor ik het mooier vind om hem zo om te leggen, omdat je dan minder last hebt van kabeltjes overal... Ik ga hem nog wel een keer vervangen voor een Boss of een Korg, dan heb ik daar geen last meer van...
Dit behringer pedaaltje is toch goedkope troep, ik wacht wel op iets leuks op marktplaats ofzo... :cooler:

Of je koopt een Artec of een Korg Pitchblack, zijn ook niet zo duur ;).

almarvk
24 september 2008, 08:32
Ach, ik heb 'm ook en het is een prima tuner. Geen problemen mee gehad tot nu toe.

Joene1988
24 september 2008, 10:03
Hij stemt ook prima, alleen is ie niet zo stevig, en ik vermoed dat hij ook een flinke tonesuck heeft.. En daarbij is zon rechtopstaand kastje natuurlijk iets mooier.

almarvk
24 september 2008, 10:08
De tonesuck is er idd als ie altijd aanstaat. Daarom heb ik 'm ook op de mute functie staan.

Nino1110
24 september 2008, 15:16
Welke gitaar is dat?

Herman
24 september 2008, 15:20
Volgens mij is dat zo'n Dean Hardtail, de beste man zelf zal je wel kunnen vertellen wat voor type :).

WillemdaGuide
24 september 2008, 16:57
De tonesuck is er idd als ie altijd aanstaat. Daarom heb ik 'm ook op de mute functie staan.

Is die true bypass dan?!?

Nitefly7
24 september 2008, 19:44
Is die true bypass dan?!?


dat betwijfel ik dus sterk ja :)

de buffer zal wel 'prima' zijn t.o.v. de mute-uitgang...

maar zoals met alle tonesuck/TB-perikelen; als je tonesuck 'leest' vanwege forumposts, maar het niet hoort in je sound.. gewoon lekker blijven doorspelen

jero
24 september 2008, 20:33
helemaal mee eens!

tonesuck is in the ear of the beholder....

Joene1988
25 september 2008, 10:38
Welke gitaar is dat?

Het is inderdaad een Dean Hardtail... Mn eerste electrische, mooi ding!:)
Ik vond het handig dat die pickups switchable zijn tussen single coil en humbucker... Als eerste gitaar voor de gitarist die zn sound nog moet vinden;)

Maar verder kwalitatief ook een geweldig ding hoor!

kassie
25 september 2008, 14:18
helemaal mee eens!

tonesuck is in the ear of the beholder....

tonesuck is tonesuck, of dat als vervelend wordt ervaren of positief is in the ear of the beholder.

WillemdaGuide
25 september 2008, 15:06
Ach inderdaad, laten we er maar geen nieuwe TB/buffer discussie van maken.
Mijn signaal gaat na de wah (die dan toevallig wel TB is) direct in een musicomlab, dus buffer! (nou ja, althans straks als ik alles eens heb aangesloten)

@Nitefly7: jij hebt toch ook zo'n musicomlab? kun je wat zeggen over de kwaliteit van de buffer? ik heb die unit nog niet aangesloten gehad vandaar.

Jorikjet
26 september 2008, 16:21
http://farm4.static.flickr.com/3073/2890139394_f05986ba75_b.jpg

opzetje van hoe ik me boardje ga maken denk ik...

fuzz factory -> wah -> boss phaser -> fulltone fulldrive -> proco rat -> super hard on achtige pedal -> visual sound h2o -> tuner -> boss loop station.

en dan de pedal van me amp om reverb aan en uit te zetten.

komende tijd ff mee spelen om te kijken of deze volgorde wel wat is, en nieuwe kabeltjes kopen, meer met van die hoekjes (want nu moet de tuner zo raar staan)

Herman
26 september 2008, 16:25
Dat pedaaltje wat rechts onder ligt (voeten vegen), wat is dat voor pedaal?

JimiDylan
26 september 2008, 16:39
Fuzz Factory?

Jorikjet
26 september 2008, 17:02
een zelfgebouwde fuzz factory ja.

the sure thing
26 september 2008, 21:16
Lekker hoor, een Gibson LP op een Fender buizen amp.... Altijd een goede combo geweest!

fullorder
28 september 2008, 17:39
Vorige post ging het fout met de foto's, daarom nog een poging.

In het kader van downsizing overgestapt van megaplank naar pedaltrain jr. met flatliner six.
Mijn huidige plankje:
http://gallery.me.com/maartjeweetraad/100031/pedaltrain-201/web.jpg
http://gallery.me.com/maartjeweetraad/100031/pedaltrain-202/web.jpg

Moch er iemand nog op zoek zijn naar een grote plank ;)

Ibanez666
28 september 2008, 17:40
Lekker he zon crunch boxje?

Valerius
28 september 2008, 21:36
Nice Fullorder! Ik ben wel benieuwd, wat is de precieze reden dat je ging downsizen?

rickert
28 september 2008, 21:40
Het weegt minder en je gaat meer met je algehele sound doen! Vind ik.

Nitefly7
28 september 2008, 22:34
Het weegt minder en je gaat meer met je algehele sound doen! Vind ik.

couldn't agree more!
daarom ook deze week mijn 'mijn boardje is af' weer in de revisie;

BD-2->SD-9->Pitchblack->Phase90->SCH-1->DD-5

dat alles op 23x30cm plankje...

foto's volgen snel !

fullorder
28 september 2008, 23:25
Lekker he zon crunch boxje?
Lekker en knapperig!
Mijn 'geheime' wapen: De combinatie buff'n'boost en de crunch box. Samen met volume knop heb ik dan voor mijn eigen gebruik het hele spectrum beschikbaar: van sprankelend 'bijna clean' tot aan megascheur :)

Ik gebruik de OCD zelfs nauwelijks meer, ook al blijft dat een allemachtig prachtig pedaal dat op zichzelf al een 'geheim' wapen kan zijn. :o

fullorder
28 september 2008, 23:26
Nice Fullorder! Ik ben wel benieuwd, wat is de precieze reden dat je ging downsizen?

Zie antwoord Ricketent ;)

rickert
28 september 2008, 23:29
Haha lag dus niet aan mij! IK heb het laatst ook gedaan, en het bevalt me echt ontzettend!

Dweezman
29 september 2008, 10:15
Komen ze nu mee, net nu ik mijn megaboard bijna af heb... ;-)

Riky
29 september 2008, 10:47
alle gitaisten komen volgens mij daar op uit! Ik heb een tonelab. Perfect ding, maar ik merk dat ik 1 patch ontzettend veel gebruik. Je gaat veel dynamischer spelen. Hard/zacht aanslaan, meer volume/ minder volume, andere pickup. Je bent veel meer met de basis bezig dan met het instellen en schakelen van pedalen.

Effecten zijn voor mij alleen maar om interessante geluidjes en intro's te maken.

EuroCinema
1 oktober 2008, 10:09
http://i56.photobucket.com/albums/g175/eurocinema/Pedaltrain.jpg
Pedaltrain met:
Boss volumepedaal voor soepele overgang van slag naar solovolume, iets dat ik als enige gitarist in de band enorm veel doe. Op dit pedaal kun je het minimumvolume instellen, wat ik erg handig vind.
Boss Tu-2 Je kent 'm. Door een inruildeal heb ik deze en de Korg DT en deze bevalt net wat beter en past netjes op het bord.
Xotic RC Booster. Voor cleane sounds met een heel klein randje, brengt mijn amp tot leven en geeft net even die "bite" als je een double stop speelt.
Keeley Plus Mod Ibanez TS9. Voor net een beetje meer overdrive, maar ook op deze staat de gain op of net boven de nul. Door het meer open karakter in vergelijking met een stock TS kan ik zonder grote breuk in de sound deze erbij gooien als ik er een schepje bovenop wil doen.
Electro-Harmonix Dr Q. Envelope filter. Voor de variatie en voor als ik geen zin heb om acht minuten lang aan m'n wah gekluisterd te staan.
Dunlop Crybaby wah Het langst in m'n bezit van al mijn pedalen. Tonesuck is me niet opgevallen en voor mijn stijl is de sound perfect.
Patch kabels zijn George L's, voeding komt van een Visual Sound 1spot.

the sure thing
1 oktober 2008, 10:50
http://i56.photobucket.com/albums/g175/eurocinema/Pedaltrain.jpg
Pedaltrain met:
Boss volumepedaal voor soepele overgang van slag naar solovolume, iets dat ik als enige gitarist in de band enorm veel doe. Op dit pedaal kun je het minimumvolume instellen, wat ik erg handig vind.
Boss Tu-2 Je kent 'm. Door een inruildeal heb ik deze en de Korg DT en deze bevalt net wat beter en past netjes op het bord.
Xotic RC Booster. Voor cleane sounds met een heel klein randje, brengt mijn amp tot leven en geeft net even die "bite" als je een double stop speelt.
Keeley Plus Mod Ibanez TS9. Voor net een beetje meer overdrive, maar ook op deze staat de gain op of net boven de nul. Door het meer open karakter in vergelijking met een stock TS kan ik zonder grote breuk in de sound deze erbij gooien als ik er een schepje bovenop wil doen.
Electro-Harmonix Dr Q. Envelope filter. Voor de variatie en voor als ik geen zin heb om acht minuten lang aan m'n wah gekluisterd te staan.
Dunlop Crybaby wah Het langst in m'n bezit van al mijn pedalen. Tonesuck is me niet opgevallen en voor mijn stijl is de sound perfect.
Patch kabels zijn George L's, voeding komt van een Visual Sound 1spot. Ha Eurocinema,

Effectief bordje! Ik zie dat jij niet met een compressor speelt.... Hoe komt dat? Kan je er niet mee overweg/mis je het niet? Aangezien je veel cleane partijen speelt volgens mij.....

EuroCinema
1 oktober 2008, 10:57
Ik vind een compressor bij opnames heel prettig, live merk ik dat ik een beetje "tegen de compressor" ga spelen. Steeds harder aanslaan omdat ik meer dynamiek wil maken dan de compressor toestaat. Dan stel ik 'm steeds subtieler in, totdat-ie uiteindelijk niks meer toevoegt. Overigens heb ik het gevoel dat de RC booster wel een pietsie compresst. Los daarvan vind ik ook wel dat je met gitaar-snoer-amp al een goeie cleansound moet kunnen hebben, en het anders eerst op dat niveau proberen op te lossen.

the sure thing
1 oktober 2008, 11:51
Ik vind een compressor bij opnames heel prettig, live merk ik dat ik een beetje "tegen de compressor" ga spelen. Steeds harder aanslaan omdat ik meer dynamiek wil maken dan de compressor toestaat. Dan stel ik 'm steeds subtieler in, totdat-ie uiteindelijk niks meer toevoegt. Precies... daar heb ik nou ook altijd last van....

Nocki
2 oktober 2008, 13:02
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit compressors heb gebruikt... op de een of andere manier doet het naar mijn idee altijd afbreuk aan mn tone. heel vreemd. Misschien heb ik nooit een goede gehad. De enige goede compressor die ik ooit heb gehad was van Boss. die Blauwe...
Ik had m 2ehands gekocht en ik hoorde geen verschil als ik aan de knoppen draaide. Toen ik m open schroefde zag ik dat de input aan de output verbonden was en dat er niks meer inzat verder... De vorige eigenaar zei dat ie m nooit geprobeerd had en zo gekocht had. Ik kreeg netjes mn geld terug en dat was dat... deze klonk dus het beste

Mijn pedalboard raakt ook steeds voller:

http://img264.imageshack.us/img264/7844/img7802jm9.th.jpg (http://img264.imageshack.us/my.php?image=img7802jm9.jpg)http://img264.imageshack.us/images/thpix.gif (http://g.imageshack.us/thpix.php)

http://img184.imageshack.us/img184/9392/img7803za3.th.jpg (http://img184.imageshack.us/my.php?image=img7803za3.jpg)http://img184.imageshack.us/images/thpix.gif (http://g.imageshack.us/thpix.php)

hopelijk komt deze week er nog een Big Daddy en Distortion Plus bij. Stroomtoevoer staat ook in bestelling...

Nu nog een leuke delay, phase en tremolo zoeken
De MXR ZW gaat waarschijnlijk het veld ruilen voor meer zelfbouw spul!

Riky
2 oktober 2008, 13:44
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit compressors heb gebruikt... op de een of andere manier doet het naar mijn idee altijd afbreuk aan mn tone. heel vreemd. Misschien heb ik nooit een goede gehad. De enige goede compressor die ik ooit heb gehad was van Boss. die Blauwe...
Ik had m 2ehands gekocht en ik hoorde geen verschil als ik aan de knoppen draaide. Toen ik m open schroefde zag ik dat de input aan de output verbonden was en dat er niks meer inzat verder... De vorige eigenaar zei dat ie m nooit geprobeerd had en zo gekocht had. Ik kreeg netjes mn geld terug en dat was dat... deze klonk dus het beste

Mijn pedalboard raakt ook steeds voller:

http://img264.imageshack.us/img264/7844/img7802jm9.th.jpg (http://img264.imageshack.us/my.php?image=img7802jm9.jpg)http://img264.imageshack.us/images/thpix.gif (http://g.imageshack.us/thpix.php)

http://img184.imageshack.us/img184/9392/img7803za3.th.jpg (http://img184.imageshack.us/my.php?image=img7803za3.jpg)http://img184.imageshack.us/images/thpix.gif (http://g.imageshack.us/thpix.php)

hopelijk komt deze week er nog een Big Daddy en Distortion Plus bij. Stroomtoevoer staat ook in bestelling...

Nu nog een leuke delay, phase en tremolo zoeken
De MXR ZW gaat waarschijnlijk het veld ruilen voor meer zelfbouw spul!

dat is volgens mij ook hét nadeel van een compressor... Je krijg er meer sustain van, maar het verneukt je hele basis tone... Word zo plat en de attack is ook niet echt direct meer.

Mooi bordje word het Nocki!!

Nocki
2 oktober 2008, 13:48
Mooi bordje word het Nocki!!

Dankje. Het is ook erg leuk om te doen! Misschien is het bouwen en rommelen nog leuker dan spelen :)

Als het bordje af is gaan we eens kijken voor een leuke amp erbij! Misschien ook wel een leuke zelfbouw... :)

BeeJee
2 oktober 2008, 14:02
Niet alle compressors maken je sound plat, of verneuken je dynamiek. ik gebruik de fx-engineering Mirage. Deze staat in mijn set-up (bijna) altijd aan op de cleane en lichte crunchsounds. Dat ding is echt magic. Je merkt niet eens dat ie aanstaat, tot je hem uitzet. Geeft het soort dynamische compressie qua speelgevoel die je ook met eindtrap-oversturing krijgt. Heb met alle andere comps die ik gehad heb inderdaad ook altijd dat gevoel van spelen/vechten tegen dat ding gehad.

Riky
2 oktober 2008, 15:28
Hmm ff gezocht en er staat ook een revieuw van op gitaarnet. Klinkt veel belovend! Lijkt me een mooi pedaaltje!!

Dweezman
2 oktober 2008, 19:03
Niet alle compressors maken je sound plat, of verneuken je dynamiek. ik gebruik de fx-engineering Mirage. Deze staat in mijn set-up (bijna) altijd aan op de cleane en lichte crunchsounds. Dat ding is echt magic. Je merkt niet eens dat ie aanstaat, tot je hem uitzet. Geeft het soort dynamische compressie qua speelgevoel die je ook met eindtrap-oversturing krijgt. Heb met alle andere comps die ik gehad heb inderdaad ook altijd dat gevoel van spelen/vechten tegen dat ding gehad.

+1

staat altijd aan, hiero.

the sure thing
2 oktober 2008, 19:49
Ik heb t youtube filmpje gezien over de fx eningeering Mirage, maar ik vind het niet meer echt als een compressor klinken. Het geluid wordt er echt mooier op, maar t klinkt meer als een "enhancer" dan een compressor. Het geluid wordt er helderder en dikker van, maar hij haalt de pieken er niet echt uit, dus het geluid wordt niet gladder/smoother. Vind ik....

Joey Handsome
2 oktober 2008, 20:07
Hehe, doe mij maar een comp die je aanslag goed platwalst. Heb zelf een vintage EHX Soul Preacher. Ruist lekker en er blijft niets van je dynamiek over. Precies zoals ik het wil hebben.

Henri H
2 oktober 2008, 20:14
Op het youtube filmpje drukt ie op 3:03 de compressor uit en laat dan het verschil horen.
Volgens mij word je hier in principe gewoon misleid omdat het volume gewoon veel lager is geworden.
Als hij de amp gewoon meer open draait zou die een prima geluid hebben vermoed ik.
Ik heb nooit echt goed begrepen wat een compressor nu daadwerkelijk toevoegt aan je geluid behalve dat je meer sustain hebt en natuurlijk het volume verhogen/verlagen.
Het warme geluid moet je denk ik toch hoofdzakelijk uit a) je vingers, b) je gitaar en c) je amp halen.
Maar da's mijn mening....

Dweezman
2 oktober 2008, 20:14
Na wat onhandigheidjes mijnerzijds, hier mijn nieuwe board!

http://members.home.nl/d.a.kuipers/pics/my%20gear/board2008_1.jpg

http://members.home.nl/d.a.kuipers/pics/my%20gear/board2008_2.jpg

http://members.home.nl/d.a.kuipers/pics/my%20gear/board2008_3.jpg

http://members.home.nl/d.a.kuipers/pics/my%20gear/board2008_4.jpg

Alles ingebouwd in een hele ouwe, lompe kist. Van binnen zag de case er niet meer uit, dus tijd voor een list. Heb de plateaus bekleed met tijgermotief type überfaut. Met een tacker, cool ding.

De vrije ruimtes zijn al gereserveerd voor een sho (boven de FF) en de Microsynth (nu in de capabele handen van forumheld D_H). Zoek nog een laag-ohmige Ernie Ball Junior Volumepedal en mss een headrush of Echo Park ipv de DE-7. Ik hou van fx die raar kunnen doen.

Aansluitingen rechtsbovenin: powercon, amp-out en guitar-in. Pedalpower en losse adapters onder verdieping. Meeste pedalen vast met fietskenning, paar met duo-tec. Case is groot en zwaar, maar gelukkig ben ik enorm sterk... ;-)

imlikeajungle
2 oktober 2008, 20:38
Dweezman = held.
Prachtig board..........

Maroon
2 oktober 2008, 20:57
Hehe, doe mij maar een comp die je aanslag goed platwalst. Heb zelf een vintage EHX Soul Preacher. Ruist lekker en er blijft niets van je dynamiek over. Precies zoals ik het wil hebben.

Streef je echt naar een dynamiek-loze gitaarsound? Kun je me uitleggen waarom? Ik wil juist zo veel mogelijk dynamiek in mijn geluid hebben (door bijv. de OCD). Zodat je ook door aanslag manieren kan varieren, zeker in solo's bijvoorbeeld...

fuchs
2 oktober 2008, 23:08
Na wat onhandigheidjes mijnerzijds, hier mijn nieuwe board!

http://members.home.nl/d.a.kuipers/pics/my%20gear/board2008_1.jpg

http://members.home.nl/d.a.kuipers/pics/my%20gear/board2008_2.jpg

http://members.home.nl/d.a.kuipers/pics/my%20gear/board2008_3.jpg

http://members.home.nl/d.a.kuipers/pics/my%20gear/board2008_4.jpg



Jezus, die print...

Joey Handsome
2 oktober 2008, 23:21
Streef je echt naar een dynamiek-loze gitaarsound? Kun je me uitleggen waarom? Ik wil juist zo veel mogelijk dynamiek in mijn geluid hebben (door bijv. de OCD). Zodat je ook door aanslag manieren kan varieren, zeker in solo's bijvoorbeeld...

Ik speel voornamelijk shoegaze de laatste tijd en drone/ambient. Voor het eerste, maar vooral voor het laatste genre is het erg fijn als het maar door blijft sustainen. Ik heb hem ook niet altijd aan staan natuurlijk, maar als hij aan staat wil ik dat het extreem is. Voor shoegaze is het ook lekker, je krijgt lekker veel feedback met een compressor en veel noise.
Ik heb altijd van veel effecten gehouden en misschien had ik gewoon synthesizer moeten gaan spelen.

Aimé
3 oktober 2008, 00:26
Ik heb t youtube filmpje gezien over de fx eningeering Mirage, maar ik vind het niet meer echt als een compressor klinken. Het geluid wordt er echt mooier op, maar t klinkt meer als een "enhancer" dan een compressor. Het geluid wordt er helderder en dikker van, maar hij haalt de pieken er niet echt uit, dus het geluid wordt niet gladder/smoother. Vind ik....

Ohja, de geluidskwaliteit van youtube is dan ook perfect

Dweezman
3 oktober 2008, 00:29
Jezus, die print...

Jij mag me gewoon Dweezman noemen. En ja: ik zocht roze pluche, maar kwam toen dit tegen. Zo mogelijk nog fouter.

JeroenSchaaf
3 oktober 2008, 08:41
Geniaal Dweezman! Ik heb ook roze gehad! velour, stond heel gaaf! en en tijgervelletje heb ik gehad, en nu weer bassis zwart.

Riky
3 oktober 2008, 09:15
Ik vind het een strak pedalboard Dweezman!!

FruscianteFan
3 oktober 2008, 13:11
Dweezman, wat versta je onder raar kunnen doen met FX?

Dweezman
3 oktober 2008, 13:34
in geluid: vlinders en veertjes, kots en poep

Maroon
5 oktober 2008, 02:27
Ik speel voornamelijk shoegaze de laatste tijd en drone/ambient. Voor het eerste, maar vooral voor het laatste genre is het erg fijn als het maar door blijft sustainen. Ik heb hem ook niet altijd aan staan natuurlijk, maar als hij aan staat wil ik dat het extreem is. Voor shoegaze is het ook lekker, je krijgt lekker veel feedback met een compressor en veel noise.
Ik heb altijd van veel effecten gehouden en misschien had ik gewoon synthesizer moeten gaan spelen.

Ok, koel man. Thanks. Ik kende de term 'Shoegaze' verder niet, maar na wat youtube momentjes ben ik weer helemaal bij. Ik doe het zelf ook wel 'es. Delay en chorus aan rammen en lekker spacen met volume-swell akoorden e.d. Shoegazing dus :D

Jedeel
5 oktober 2008, 10:24
Ik speel voornamelijk shoegaze de laatste tijd en drone/ambient. Voor het eerste, maar vooral voor het laatste genre is het erg fijn als het maar door blijft sustainen. Ik heb hem ook niet altijd aan staan natuurlijk, maar als hij aan staat wil ik dat het extreem is. Voor shoegaze is het ook lekker, je krijgt lekker veel feedback met een compressor en veel noise.
Ik heb altijd van veel effecten gehouden en misschien had ik gewoon synthesizer moeten gaan spelen.
Is dan een gitaar-synth niets voor je?
(Oké, dat vereist wel een soort van midi-gitaar, of misschien zijn de
tegenwoordige analoog2midi-converters al snel en accuraat genoeg?)

Joey Handsome
5 oktober 2008, 10:49
Ik heb binnenkort een Digitech Spacestation, daar kom ik wel een eind mee. Heb ook een EHX Microsynth. Verder ga ik er maar een leuke synth bij kopen en daar eens flink op spelen. Die midigitaarzooi vind ik maar niets. Moet je ook gelijk zo'n vreselijk element instaleren.

Maroon
5 oktober 2008, 23:32
inderdaad, niet doen. Ik heb zelf in een duister verleden nog een Roland gitaar synthesyser gehad, een gr20 ofzo iets... Nou dat was ook huilen met de pet op. Latency was niet normaal en de patches waren ook om te huilen. Koop dan gewoon een keyboard met synth pads ofzo. :seriousf:

Nitefly7
6 oktober 2008, 00:43
inderdaad, niet doen. Ik heb zelf in een duister verleden nog een Roland gitaar synthesyser gehad, een gr20 ofzo iets... Nou dat was ook huilen met de pet op. Latency was niet normaal en de patches waren ook om te huilen. Koop dan gewoon een keyboard met synth pads ofzo. :seriousf:

tracking ligt ook aan gebruikte element en aard van 't beestje; na een tijdje 'ontkennen' ben ik toch erg blij met mijn Godin LGX-SA + Roland VG-8 combinatie; GR-300 (Pat Metheny) achtige leads, zeer bruikbare ES-175/-335 sounds en geweldige pads..

De VG-8 serie is sowieso anders qua latency dan de GR-serie...
Maar met een RMC-element of Graphtech (en soms met goed afgestelde Roland GK-pickups) kun je een heel eind komen, met lekkere sounds...

ok, nu wachten op m'n camera; want dit moet wel 'n FOTO-topic blijven..!

rickert
6 oktober 2008, 14:51
Pedalboard klaar gemaakt voor de komst van de Deluxe Memory Man:D

http://img392.imageshack.us/img392/5636/spa0416kl4.jpg (http://imageshack.us)
http://img392.imageshack.us/img392/spa0416kl4.jpg/1/w1200.png (http://g.imageshack.us/img392/spa0416kl4.jpg/1/)

Telefoonkwaliteit :rockon:

Joey Handsome
6 oktober 2008, 14:53
Goed zo. Zo'n dikke kast als de MMDLX zal je nooit teleurstellen.

rickert
6 oktober 2008, 15:21
Daar ga ik vanuit! Alle keren dat ik 'm testte werd ik er verliefd op, dus ondanks the size enzo moet het er toch maar van komen!

reneding
6 oktober 2008, 16:18
dat board met die pedalen en nog een EHX DMM zou zo ongeveer mijn droom pedalboard zijn :nervous:

rickert
6 oktober 2008, 16:19
En terecht:D

Nocki
6 oktober 2008, 22:16
http://img513.imageshack.us/img513/5050/img7843jt9.th.jpg (http://img513.imageshack.us/my.php?image=img7843jt9.jpg)http://img513.imageshack.us/images/thpix.gif (http://g.imageshack.us/thpix.php)

Stroom is af. loopt via een eurostekker naar een onespot onder het bord door naar de pedalen...

TimmU
6 oktober 2008, 22:21
begint er leuk uit te zien, Nocki!

peter_heijnen
7 oktober 2008, 12:08
http://img513.imageshack.us/img513/5050/img7843jt9.th.jpg (http://img513.imageshack.us/my.php?image=img7843jt9.jpg)http://img513.imageshack.us/images/thpix.gif (http://g.imageshack.us/thpix.php)
Nocki, zijn dat allemaal musikding kits of zit er ook byoc tussen, ik zie alleen pedalen met 9v-in op de kopse kant?

Btw, wat een goed idee om de pedalen ipv een eigen kleur, ieder eenn eigen kleur pots te geven, erg stoer al dat blanke metaal!

Nocki
7 oktober 2008, 12:25
Nocki, zijn dat allemaal musikding kits of zit er ook byoc tussen, ik zie alleen pedalen met 9v-in op de kopse kant?

Btw, wat een goed idee om de pedalen ipv een eigen kleur, ieder eenn eigen kleur pots te geven, erg stoer al dat blanke metaal!

Hoi,

Het zijn er 2 van musikding (2 ts8080) en de rest van newtone-online. het ziet er ook leuk uit in het echt... best grappig. verder heb ik met stift een klein lijntje aan de rand van het pedaal gedaan. zier er wel leuk uit.
het metaal vond ik zelf ook wel mooi.
Pedalen heb ik allemaal zelf geboort dus vandaar dat oevral de 9v aan de kop zit...

Luke-wannabe
7 oktober 2008, 13:04
Hoe bevalt die Muff Fuzz, Nocki? Ik heb dat kitje ook liggen, maar moet hem nog een keertje maken!

Nocki
7 oktober 2008, 13:31
Leuk pedaal is dat. ben helemaal geen fan van fuzzjes maar deze is erg leuk. zet m gauw in elkaar!

HaroldA
7 oktober 2008, 13:49
Leuk pedaal is dat. ben helemaal geen fan van fuzzjes maar deze is erg leuk. zet m gauw in elkaar!
Ehm, heb je ergens een voorbeeldje van wat dit met je geluid doet? Kun je daarmee een 'overdriven' geluid een fuzz randje geven, of is het een vervangen van je OD sectie?

Nocki
7 oktober 2008, 13:53
ik gebruik m zelf als een soort van solo geluidje. het klinkt als een ebow zeg maar... ik zal eens kijken of ik wat op youtube krijg ermee... zal neit deze week zijn helaas...